۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۲۵۹
مدیر کل اوقاف اردبیل:

بیشتر موقوفات اردبیل مربوط به حضرت ابالفضل العباس است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: بیشتر نیات واقفان این استان مربوط به عزاداری و احسان حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام مشهوري
حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ماه محرم اغلب مساجد، حسینه ها، تکایا، امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل میزبان خیل سوگواران حضرت عباس و امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه اغلب نیات واقفان این استان مربوط به عزاداری و احسان حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) است، خاطر نشان کرد: از واقفان خیراندیش استان می توان به مرحوم حاجی عبادالله اشاره کرد که دارای 219 رغبه موقوفه است و احسان و اطعام عزاداران در هر یک از روزهای هفتم و هشتم محرم به تعداد 600 نفر است.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: موقوفه های شادروان حاجی عبادالله در شهرستان مشکین شهر و نیز در سقاخانه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر اردبیل از اول محرم تا سومین روز شهادت امام حسین(ع) هر سپیده دم میزبان عزاداران حسینی است.

وی با اشاره به اینکه برپایی مراسم های عزاداری در امام زاده ها و بقاع متبرکه شاخص و مشهور استان اردبیل از دیگر برنامه های مهمی است که به مناسبت این ایام به اجرا گذاشته شده اند، گفت: این روزها امامزاده های صالح و حلیمه خاتون اردبیل و امام زاده حضرت عبدالعزیز نیار در نزدیکی شهر اردبیل تجلی جلوه های باشکوه عزاداری مردم آذربایجان هستند.

حجت الاسلام مشهوری همچین از اجرای ویژه برنامه های « بصیرت عاشورایی » به همت روحانیان و مبلغان اردبیل در امامزاده ها و بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: مراسم شبیه خوانی در مساجد موقوفه استان مانند مسجد امام حسین(ع) و مسجد توحید اردبیل، برپایی نمایشگاه هایی متناسب با واقعه کربلا در امام زاده های صالح و میرزاده خانم عاملی اردبیل، عبدالعزیز نیار، سید سلیمان مشگین شهر و کلور خلخال از دیگر برنامه های مهم در این ایام است.

وی ادامه داد: همزمان با شب عاشورا در امام زاده صالح اردبیل محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود که این برنامه به یاد شب عاشورای سال 1361 هجری قمری برپا می شود که در آن امام حسین (ع) از خداوند برای راز و نیاز مهلت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل شناسایی واقفان خیراندیش در استان اردبیل و اجرای نیات آنان را هدف مهم این اداره دانست و خاطرنشان کرد که با این کار می توانیم فرهنگ وقف را در جامعه بیش از پیش شناسانده و مردم را به سوی این سنت حسنه سوق دهیم./935/ت302/ص
ارسال نظرات