۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۴۹۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

موضع گیری امام سجاد پس از حادثه عاشورا نشانه‌ حکمت و دوراندیشی آن امام بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، موضع گیری و خطبه‌های امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا را نشانه‌ای از حکمت و دوراندیشی آن امام بزرگوار دانست و تصریح کرد: سخنان تأثیرگذار امام چهارم شیعیان سبب ماندگاری ابدی اهداف نهضت حسینی در جامعه اسلامی شد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به نقش امام سجاد(ع) در ماندگاری اهداف و آرمان های قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) به همراه حضرت زینب(س) توانستند با تبلیغ مناسب اهداف قیام حسینی، راه سید و سالار شهیدان را به خوبی ادامه دهند.

وی با اشاره به این که صلابت و عظمت بی نظیر امام سجاد(ع) در جمع یزیدیان و بی پروایی آن حضرت در مقابل قدرت و سلطه دنیایی امویان ستودنی است، افزود: قوت قلب و قدرت الهی ودیعه گذاشته شده در نهاد آن امام معصوم عامل مهم عدم هراس از جلال و شکوه ظاهری در افشای حق و حقیقت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امام سجاد(ع) به خوبی شاهد جریان قیام عاشورا و تلاش های امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن ارزش های ناب دینی بود، خاطرنشان کرد: آن امام همان با همراهی حضرت زینب(س) با تلاش هیای مبارزاتی و تبلیغاتی خود پیام قیام عاشورا را به خوبی منتقل کردند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام سجاد(ع) با دفاع از حقانیت قیام امام حسین(ع)، مردم را بر ضد حکام دوران به شورش وادار کرد تا با قیام مختار قاتلان امام حسین(ع) و یارانشان را نابود کنند، ادامه داد: آن امام همام با دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال یاد کربلا را همواره زنده نگه داشت.

وی، موضع‌گیری و خطبه‌های امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا را نشانه‌ای از حکمت و دوراندیشی آن امام بزرگوار دانست و تصریح کرد: سخنان تأثیرگذار امام چهارم شیعیان سبب ماندگاری ابدی اهداف نهضت حسینی در جامعه اسلامی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، نقش امام سجاد(ع) در آگاهی بخشی جامعه نسبت به اهداف قیام امام حسین(ع) را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با وجود همه محدودیت هایی که دستگاه ظالم آن دوران برای امام ایجاد کرده بود، اما امام سجاد(ع) با مبارزه فرهنگی توانست نهضت حسینی را جاودانه کند.

وی، بیماری امام سجاد(ع) در جریان حادثه کربلا را مصلحتی الهی دانست و با بیان این که خداوند متعال با زنده نگه داشتن آن امام از فراموشی اهداف قیام عاشورا جلوگیری کرد، ادامه داد: امام سجاد(ع) در دوران عمر با برکت خود توانست خلأ معنوی موجود در جامعه آن دوران را برطرف کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بعد علمی و معنوی امام سجاد(ع) یکی از شیوه های مبارزاتی ایشان در برابر حکام ظالم آن دوران بود، خاطرنشان کرد: آن امام همام با سیره علمی خود توانست نقش بسیار مهمی در دفاع از اهداف قیام حسینی ایفا کنند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به خطبه های شیوای امام سجاد(ع) در دفاع از قیام عاشورا نهضت امام حسین(ع) را جاودانه کرد، ادامه داد: باید نقش امام سجاد(ع) در حراست از آرمان های نهضت حسینی بیشتر در جامعه اسلامی تبیین شود.

وی با بیان این که نقش امام سجاد‌(ع) پس از حادثه‌ی کربلا، در حفظ و تداوم اسلام بسیار حیاتی بود، گفت: تلاس امام سجاد(ع) در این خصوص سبب زنده ‌نگه‌‌داشتن یاد و خاطره‌ شهدای کربلا و برانگیختن نهضت‌های خون‌خواهی حسینى شد./950/ت302/س
ارسال نظرات