۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۵۰۱
استاد حوزه علمیه تبریز:

فرق ضاله به دنبال نفوذ در مجالس مذهبی بانوان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: عرفان‌ هایی که مبتنی بر شریعت، مهدویت، اسلام ناب و فرهنگ عاشورا نباشند بالاخره سر از اسرائیل و آمریکا در می‌آورند.
حجت-الاسلام نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جمع بانوان مبلغ مجالس و هیئات مذهبی بانوان تبریز اظهار داشت: فرق ضاله با نفوذ در مجالس مذهبی بانوان و ترویج خرافه‌گری به دنبال القای باورهای غلط از دین و شریعت هستند.

وی با بیان اینکه مبلغان مجالس مذهبی بانوان رسالتی حساس تر نسبت به گذشته بر عهده دارند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال ضربه به دین با استفاده از دین‌ هستند، از این رو با انحراف در اعتقادات افرادی ساده لوح به دنبال ترویج خرافه و بدعت گذاری در مجالس سوگواری هستند.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که فرق ضاله از استفاده فناوری های نوین در جهت گسترش افکار انحرافی خود غافل نشده اند، خاطر‌ نشان کرد: گاه افرادی از روی ناآکاهی به گسترش متن پیامک هایی که هیچ پایه و اساس دینی و شرعی ندارند، کمک می کنند.

وی ادامه داد: امروزه با وجود هشدارهای دیده‌بان انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری نسبت به ناتوی فرهنگی متاسفانه در سایه غفلت بعضی از مسؤولان فرهنگی نظام، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی دست به شبیه ‌سازی عرفان‌های دینی با عنوان عرفان ‌های التقاطی‌ زده و در قالب فرقه ‌های مختلف ذهن جوانان را مورد هدف قرار داده ‌اند.

حجت الاسلام نظری ادامه: البته عرفان‌ هایی که مبتنی بر شریعت، مهدویت، اسلام ناب و فرهنگ عاشورا نباشند بالاخره سر از اسرائیل و آمریکا در می‌آورند و چنین عرفان‌هایی نه تنها استکبار ستیز و ظلم ستیز نیستند، بلکه توجیه‌گر رفتارهای ظالمانه در طول تاریخ بوده‌اند.

وی تصریح کرد: عرفان ناب اسلامی، یک طرفش به مهر و محراب و مسجد و یک طرفش به شلمچه و هویزه وصل است، عرفان بی‌شریعت ‌بی ارزش، و شریعت بی‌عرفان هم دروغ است.

این استاد حوزه و دانشگاه خواستار گسترش مطالعات دینی و آشنایی با شبهات روز برای پاسخگویی به سؤالات نسل جوان شد و گفت: هرگونه غفلت در حوزه دین گرایی جوانان و عدم پاسخگویی منطقی به نیاز معنوی جامعه با آثار جبران ناپذیری همراه خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات