۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۸۸۴۲
معاون آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

دلدادگی به ائمه اطهار حیات‌بخش زندگی انسان‌ها است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: اگر محبت به اهل بیت(ع) در درون انسان حقیقت داشته باشد به دنبال آن تبعیت حاصل می شود و رمز دلدادگی استمرار ذکر، حضور و تمرکز است.
اهل بيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در مراسم اختتامیه دوره آموزشی استادان و دبیران گفتمان های دانشجویی و طلاب سراسر کشور که لحظاتی قبل در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، گفت: نکته اساسی که در زندگی ما به عنوان اصول مسلم است، این است که بتوانیم ارزش های الهی و انسانی را تا آخر عمرمان ارتقاء دهیم؛ مولای متقیان علی(ع) بیان می کنند«اگر دو روز ما با هم یکسان باشد، متضرر شده اید».

وی با بیان این که اگر ما بخواهیم فرهنگ اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی را برای خودمان و برای جامعه مخاطبمان ترسیم کنیم باید از لحاظ ارزشی، دانشی،نگرشی و ... که مجموع آن ها را می توان فرهنگ نامید، در پنج واقعه بزرگ عالم می توان به آن دست یافت، تصریح کرد: این پنج واقعه بزرگ تمام معارف الهی انبیا، تمام معارف قرآن کریم و خواسته های اهل بیت(از عوام تا خواص) را پوشش می دهد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه اظهار داشت: پنج واقعه بزرگ عالم به ترتیب بعثت رسول الله، انتصاب ولی الله، قیام ثارالله، نهضت روح الله و ظهور بقیة الله(عج) هستند و نیز می توان نتیجه گرفت این پنج حادثه و پنج رکن اساسی عامل هدایت بشریت هستند و نسبت به همدیگر بعضی منشأ مؤید، محیی و ... هستند؛ سعادت دنیا و آخرت ما در این پنج موضوع است و این پنج اصل دارای بسط ها و فروعاتی می باشند، از این رو به لحاظ وسعت نزدیک به دو هزار شاخه می باشند.

وی یادآور شد: کسی که برای شناخت بعثت، شناخت ولی الله، غدیر و مسأله نصب امامت کاری را انجام ندهد و همچنین برای شناخت عاشورا، قیام امام حسین و انقلاب اسلامی کار نکند، قطعا نمی تواند برای ظهور بقیة الله کار کند و اگر هم کار کند به انحراف کشیده می شود؛ اگر انقلاب خود را به درستی نشناسیم، نمی توانیم ادعا کنیم که وظایف خودمان را کامل انجام داده ایم.

معاون آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی کشور با ذکر این که ما باید عاشق پیامبر(ص) شویم، به عبارتی به این پنج موضوع و محور دلداده شویم، عنوان داشت: دلدادگی بدین جهت است که آن ها به زندگی انسان حیات می بخشند، بنابراین اگر بعد از شناخت دلدادگی ایجاد نشود ما از واقعیت مقدس جدا خواهیم شد، اگر محبت حقیقت داشته باشد به دنبال آن تبعیت حاصل می شود و رمز دلدادگی استمرار ذکر، حضور و تمرکز است.

وی نیز افزود: بعد از مسأله دلدادگی باید بتوانیم همه زندگی خود را با پیامبر منطبق کنیم، خداوند به حضرت داوود بیان می کند «دروغ می گوید کسی که می گوید خدا را دوست دارد ولی به سوی ما قدم بر نمی دارد»؛ یکی از مراجع که از شاگردان امام(ره) بودند می فرمودند «دیدیم که حضرت امام در هنگام شنیدن قرآن قبل از اذان دچار تحولات درونی شدند»، این نشان از میل امام به سوی ذات اقدس الهی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بیان کرد: بعد از انطباق باید ارزش ها را حفظ کرد به عبارتی باید ثمرات آن پنج محور و موضوع را حفظ کرد و به پای آن ها ایستاد و وظیفه نهایی ما نشر و تشریح اصول این پنج محور و موضوع به کل عالمیان و آدمیان است./968/پ202/س
ارسال نظرات