۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۴۸۰
معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تعامل حوزه و دانشگاه به برنامه‌ریزی‌ دقیق و اثرگذار فرهنگی در جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی خواستار افزایش سطح تعاملات مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه شد.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که حوزه آماده همکاری با دانشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: امیداریم دانشگاه‌ها نیز با نگاهی عمیق به روز وحدت حوزه و دانشگاه برای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این خصوص بیش از پیش تلاش کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، گفت: در سال‌های گذشته در این روز دانشگاه‌ها برنامه‌هایی برای دانشجویان برگزار کرده بود‌ند که امسال بسیار محدود بود.

حجت الاسلام مقدم، عدم توجه به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه را غفلت از فرمان رهبری تلقی کرد و افزود: تا‌کنون برنامه خاصی از سوی دانشگاه‌ها انجام نشده است که انتظار است، مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری با توجه جدی به این مسأله و تعامل با حوزه‌های علمیه برای تحقق اهداف روز وحدت حوزه و دانشگاه گام بردارند.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی تعامل حوزه و دانشگاه را عامل برنامه‌ریزی‌های دقیق و اثرگذار برای حل بسیاری از مشکلات فرهنگی ـ اجتماعی ـ دینی جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه با یادآوری این‌که حوزه علمیه استان آماده همکاری با دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و دینی است، ابراز امیدواری کرد: در آینده با تعامل حوزه و دانشگاه شاهد پویایی نظام انقلاب اسلامی در جهان باشیم.

حجت الاسلام مقدم تعامل دانشجویان با حوزه علمیه استان را به لحاظ وجود کتاب‌های غنی حوزوی مثبت ارزیابی کرد و گفت: کتابخانه های مدارس علمیه جزء کتابخانه‌های غنی در استان است به گونه‌ای که حتی کتابخانه حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) ارومیه و نماز خوی در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های ارومیه بیشتر برای تدوین و تکمیل پایان‌نامه‌ها به کتابخانه‌های حوزه‌‌ علمیه مراجعه کرده و ضمن بهره‌گیری از کتاب‌هایی که جزو منابع اولیه هستند، از حضور استادان حوزوی نیز در این رابطه بهره می‌گیرند./936/ت302/س
ارسال نظرات