۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۳۶۴

ارسال 67 مقاله به کنگره گفتمان مهدویت در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از ارسال 67 مقاله به دبیرخانه کنگره گفتمان مهدویت در استان خبرداد.
مدعيان مهدويت


حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از ارسال 67 مقاله به دبیرخانه کنگره گفتمان مهدویت در استان خبر داد.

وی افزود: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کمیته علمی 17 مقاله ارسالی از سوی داوران پذیرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، غرب و مهدویت، آسیب‌شناسی مهدویت، ویژگی‌های عصر ظهور را از ‌مهم‌ترین محورهای کنگره گفتمان مهدویت مازندران اعلام کرد و بیان داشت: افزون بر این سی موضوع پیرامون مسائل مربوط به مهدویت و انتظار در فراخوان ارائه مقاله این کنگره اعلام شده است.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: مقالات برگزیده افزون بر ارائه در روز برگزاری کنگره در قالب مجموعه مقالات نیز چاپ خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و پژوهشی همزمان با روز برگزاری کنگره خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه از برنامه‌های جنبی کنگره است که از سوی کمیته علمی کنگره برپا خواهد شد.

وی با بیان این که این کنگره اواخر بهمن‌ماه در مازندران برگزار خواهد شد، افزود: خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوبی از برگزاری این کنگره در استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به مسأله مهدویت و انتظار هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم شناخت مناسب از مقوله مهدویت یکی از آسیب‌های مهم این عرصه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه مهدویت و انتظار از سوی دشمنان در جامعه ایجاد شده است، تصریح کرد: افزایش میزان شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به موضوع مهدویت و انتظار مهم ترین رسالت متولیان فرهنگی و دینی کشور است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که همه باید تلاش کنند تا فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود، ادامه داد: این فرهنگ اصیل اسلامی جامعه دینی را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد کرد.

وی، برگزاری کنگره گفتمان مهدویت را زمینه‌ساز تقویت شناخت جامعه نسبت به مفهووم واقعی انتظار و مهدویت دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری نشست های تخصصی به تبیین مناسب مسأله مهدویت و انتظار در جامعه بپردازیم./950/پ202/س

ارسال نظرات