۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۲۱۹
امام جمعه قم:

سندهای زنده‌ از فقهای جوان جمع‌آوری و نگهداری شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که وقتی فقها از دنیا می‌روند، اسناد فراوانی هم با فوت آنان از بین می‌رود، خواستار جمع‌آوری سندهای زنده از فقهای جوان شد.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از مسؤولان برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی که صبح امروز 26 دی‌ماه در دفتر امام جمعه قم برگزار شد با اشاره به نقش برجسته علمای دین در عصر غیبت‌، تربیت و رشد یک فقیه در عرصه اجتماع را کاری بس دشوار و زمان‌بر دانست.
 
وی با بیان این‌که برای رشد یک فقیه در اجتماع، عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند، به برکات و آثار مجتهدان و نقش برجسته آنان در ترویج دین اشاره کرد و افزود: فقیه پس از آن‌که با تلاش‌های بسیار در جامعه رشد می‌کند، به یک جریان خیر مستمر تبدیل می‌شود.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) تصریح کرد: تا زمانی که مجتهدان مرزبانان و پاسداران دین هستند، همگان این مقام را ارج می‌گذارند که نمود و ظهور آن در جامعه مشخص است و اگر هم کسی نباشد که از این علما تقلید کند، این رسالت بر عهده مردم باقی است.
 
وی با بیان این‌که شیطان از نسل فقها در عصبانیت و خشم است و براساس برخی روایات از فوت یک فقیه بسیار شادمان می‌شود، گفت: شیطان فقیه را مزاحم برنامه‌ها، طرح‌ها و توطئه‌های خود می‌داند؛ چراکه دین مردم با اتکای به فقیه و مراجعه به مراجع در امان می‌ماند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تجلیل از مقام شامخ علمای دین را ضروری دانست و با بیان این‌که وظیفه داریم یاد و نام علما را در جامعه اسلامی زنده نگه داریم، یادآور شد: علمای دین نیازمند تجلیل و تقدیر نیستند و براساس فراز «العلما باقون»، خداوند یاد آنها را زنده نگه می‌دارد، اما مردم به وظیفه خود عمل می‌کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جمع‌آوری اسناد مربوط به فقهای دین در زمان حیات آنان شد و اظهار داشت: متأسفانه زمانی از زحمات فقهای دین تجلیل می‌شود که از دنیا می‌روند و این در حالی است که اسناد فراوانی هم همراه این فقیه از بین می‌رود.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) تصریح کرد: یک سری سندهای زنده نسبت به فقهای جوان جمع‌آوری و نگهداری کنید تا اگر روزی قرار شد از شخصیت علمی این فقها تجلیل و آثار و خدمات آنان معرفی شود، مراسمی در خور شأنیت آنان برگزار شود.
 
وی با بیان این‌که مرحوم حضرت آیت‌الله گلپایگانی فقیهی بود که از ابتدا خود را برای خدا و خدمت به ولی عصر‌(عج) ‌ساخت، ابراز داشت: برخی افراد در زندگی خود چنین برنامه‌ای برای آینده ندارند، اما فقها از ابتدا مراقب هستند و پوشیدن لباس مقدس روحانیت، با این رویکرد وارد می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خواستار بررسی ارتباط حضرت آیت‌الله ‌گلپایگانی با توده مردم شد و گفت: مردم در عصر غیبت ولی‌عصر‌(عج) باید مراجع را به عنوان ملجأ و پناهگاه بشناسند و برای تقلید به این کارشناسان خبره معارف دین مراجعه کنند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات