۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۶۷۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حمایت مجریان انتخاباتی از نامزد خاص به مجموعه اجرایی لطمه می زند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مجریان، ناظران، نامزدهای انتخابات و طرفداران آن ها باید بیش از همه قانون‏گرا بوده و از هر امر ناشایستى که اخلاق انتخاباتی را خدشه‏دار مى‏کند، خوددارى کنند.
امام جمعه خوي شوراي اداري امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی، امروز در هفتمین جلسه شورای اداری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: مسئولان نسبت به حساسیت انتخابات مجلس از نظر شرایط سیاسی ویژه حاکم منطقه ای و بین المللی و همچنین تلاش شبانه روزی دشمنان برای ایجاد اختلال در روند اجرایی انتخابات توجه و دقت ویژه داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای بالابردن هرچه بیشتر سطح حضور مردم بر سرصندوق های رأی انجام دهند.

وی در ادامه نهایت همکاری مسؤولان دستگاه های اجرایی با ناظران و مجریان در روز انتخابات را ضروری دانست و تأکید کرد: مسؤولان بزرگوار با در اختیار گذاشتن امکانات لازم درخواستی ستاد انتخابات شهرستان موجبات برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس را فراهم کنند.

امام جمعه خوی در ادامه با تأکید بر این که از هیچ یک از نامزدهای انتخابات مجلس حمایت نمی کند، خاطرنشان کرد: اعضای محترم شورای اداری هرگز در عرصه حمایت از نامزد خاص وارد نشوند و مواظبت کامل بر اعمال، رفتار و برخوردهای زیرمجموعه خود در ایام تبلیغات را داشته باشند چراکه حمایت مسؤولان از نامزد خاص موجب آسیب دیدن خود مسؤول و مجموعه مربوطه خواهد شد.

نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی از مجریان، ناظران، نامزدهای انتخابات و طرفداران آن ها خواست بیش از همه قانون‏گرا بوده و از هر امر ناشایستى که اخلاق انتخاباتی را خدشه‏دار مى‏کند، خوددارى کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی نامه امیر مؤمنان(ع) به اشعث بن قیس، والی خود در آذربایجان پرداخت و اظهار داشت: از دیدگاه نخستین امام شیعیان اموال تحت اختیار مسؤول، «مال الله» هستند که در اصطلاح «بیت المال» گفته می شود و مسئول به عنوان متولی اموال خزانه دار بوده و باید در حراست بیت المال تلاش و جدیت لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی شکوری در ادامه برخورد خشن و تحکم آمیز با مردم تحت هر عنوانی را محکوم دانست و بیان داشت: از دیدگاه امیر مؤمنان(ع) « لَیْسَ لَکَ أَنْ تَفْتاتَ فِی رَعِیَّةٍ» هرگونه استبداد و برخورد خشن محکوم است چراکه موارد برخورد تند از نظر قوانین اسلام مشخص شده و باید در این موارد بر اساس قانون عمل کرد.

وی در پایان با اشاره به عبارت «وَ أَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ» اذعان داشت: از نظر امیرمؤمنان (ع) اطاعت و پیروی مسؤول از دستورات مافوق خود ضروری است که ضرورت دارد مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی در مرحله عمل مورد عنایت ویژه قرار بدهند. /938/پ202/س
ارسال نظرات