۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۴۵۲۱
در گفت‌وگو با استادان حوزه و دانشگاه مطرح شد؛

انتخابات عرصه‌ای برای ظهور‌ باورهای اعتقادی

خبرگزاری رسا ـ چند تن از استادان حوزه و دانشگاه مطرح کردند: ‌انتخابات 12 اسفند همچون دیگر انتخابات نظام اسلامی، تبدیل به عرصه ای برای ظهور و بروز باورها و اعتقادات دینی ملت ایران شده است.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
حجت الاسلام زین‌العابدین صفوی، استاد حوزه و دانشگاه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: رای ارزشمند، رایی است که از روی اعتقاد و باور باشد، مردم نباید از روی احساس اقدام به رأی دادن به فرد یا کاندیدای خاصی کنند.

وی با بیان این‌که باید به کسی رأی داد که به زر و زور دنیا گرفتار نشود، افزود: کسانی که به دنبال قدرت و منفعت شخصی خود هستند، نمی‌توانند موفق عمل کنند، همان‌گونه که رهبری فرمودند؛ آنان که وابسته به کانون های قدرت و ثروتند، شایستگی نمایندگی مجلس را ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه در 33 سال گذشته توطئه‌های مختلفی علیه کشورمان از سوی نظام های مستبد و مستکبر اعمال شده است، افزود: در حال حاضر نیز دشمنان در تلاش برای کاهش حضور مردم در صحنه انتخابات هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه رای مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: مردم در 33 سال گذشته در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند، امروز نیز از نخستین ساعت رای گیری حماسه ای دیگر خلق می کنند.

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه است

همچنین حجت‌الاسلام محمد رضا رهنمایی، استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شرایط به گونه ای تغییر کرده که مردم منطقه انتظار می‌کشند در کنار کاخ سفید شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دهند، از برکات انقلاب ملت ایران است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با حضور و مشارکت مردم در صحنه تداوم و تعالی یافته است، گفت: این تعالی و عزت ملت‌های منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده و امروز شاهد خیزش‌های اسلامی ملت مسلمان منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام رهنمایی خیزش‌های مردم منطقه را صبح انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز برای تداوم این تاثیرگذاری نیازمند حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم که قطعا این چنین خواهد بود.

حضور در انتخابات پاسخی اصولی و منطقی به تهدیدات غرب است

نجم‌الدین مرتضوی، استاد دانشگاه زنجان نیز اظهار داشت: در شور و نشاط مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای بی‌نظیر است، در حقیقت مردم با حضور گسترده در انتخابات پاسخی اصولی و منطقی به تهدیدات غرب می دهند.

وی با بیان این‌که مردم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان همواره در صحنه حضور دارند، اضافه کرد: آگاهی و بصیرت موجود میان مردم قابل مقایسه با گذشته نیست، امروز ملت دریافته اند که با حضور در انتخابات دشمنان را نا امید می‌کنند.

مرتضوی حضور در صحنه را پاسداری از منافع نظام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان باید متوجه این امر باشند که نمی‌توانند با توطئه‌چینی و کارشکنی موجب حضور کمرنگ مردم در انتخابات شوند.

انتخاب نماینده اصلح موجب توسعه پیشرفت کشور می‌شود

رضا عبداللهی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود اظهار کرد: حضور پرشور و گسترده در انتخابات نشانگر مقاومت و ایستادگی ملت در برابر استکبار است، چنان‌که در 33 سال گذشته مردم با حضور در صحنه همواره استکبار ستیزی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی اضافه کرد: ایجاد نشاط انتخاباتی از سوی رسانه‌ها موجب حضور باشکوه مردم در انتخابات می‌شود، ملت ایران هیچ‌گاه از تهدیدات دشمنان نظام و انقلاب هراسی نداشته‌ و ندارند.

عبداللهی با بیان این‌که مردم کشور از عمق جان انقلاب اسلامی قبول داشته و از آرمان‌ها و دستاوردهای آن دفاع می‌کنند، افزود: برای تعیین سرنوشت کشور به شکل مطلوب باید در انتخابات حضوری حداکثری داشته و با انتخاب افراد اصلح زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

حضور در انتخابات نشانه پایبندی به ارزش‌های انقلاب است

حجت الاسلام مسلم فیضی، مدیر مسؤول کانون تخصصی کتابخانه ای کرامت خدابنده،‌ با اشاره به حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور حداکثری مردم را یکی از موارد ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری و تدوین قانون اساسی است؛ از این رو اصلی ترین دغدغه نمایندگان باید رسیدگی به مشکلات مردم و جوانان باشد.

وی با بیان این‌که شرکت در انتخابات تک تک افراد جامعه در سرنوشت آینده کشور مؤثر است، اظهار داشت: با توجه به عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نقش تاثیرگذار آنها در سرنوشت کشور، انتخاب کاندیدای اصلح یکی از موراد بسیار مهم است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری کرامت خدابنده ارتقای سطح فرهنگی و مذهبی کشور را از مهم ترین مواردی عنوان کرد که باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی مد نظر قرار دهند و ادامه داد: هدف اصلی شرکت در انتخابات باید انتخاب افراد متعهد و متخصص باشد.

وی با اشاره به وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: کانون‌های مساجد وظیفه دارند در راستای حضور حداکثری مردم و تشویق خانواده‌ها مبنی بر شرکت در انتخابات تلاش کنند.

حجت الاسلام فیضی اضافه کرد: انتخاب قومی و قبیله‌ای صحیح نبوده و با این انتخاب‌ها آینده کشور را نمی توان تضمین کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم زنجان، لقب پایتخت شور و شعور حسینی را همانند سال های گذشته با همان شور و شعور حضور در صحنه انتخابات تنین انداز کرده و با انتخاب اصلح خود اقتدار و صلابت نظام را تضمین می کنند.

مردم حساسیت انتخابات مجلس را درک کرده اند

حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر اظهار داشت: انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی به دلایلی از جمله فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 یکی از مهم ترین و حساس ترین انتخابات در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه تلاش دشمن در به حاشیه کشیدن فضای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت این انتخابات، مردم بزرگ ایران باید همانند دوره های قبل با صفوف به هم فشرده در این امتحان بزرگ شرکت کنند.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: مشارکت آگاهانه در انتخابات وظیفه مردم بوده و مردم با این انتخاب اعتقاد خود را به اسلام ناب، ولایت فقیه و احکام اسلامی نشان می دهند.

وی با تاکید بر انتخاب افراد اصلح در انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: مردم نباید کسانی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که وابسته به جریان فتنه و با قضیه انحراف ارتباط داشته باشند.

وی حضور در انتخابات را سرمایه گذاری ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در جهت تداوم آرمان های نظام جمهوری دانست و گفت: بار دیگر حضور مردم موجب شکست نقشه های شوم دشمنان خواهد شد./935/ز503/س
ارسال نظرات