۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۴۹۵۷
امام جمعه زنجان:

اهانت به مقدسات، نشان از بی منطقی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در افغانستان از سوی اشغالگران آمریکایی گفت: بی‌حرمتی نسبت به اعتقادات مسلمانان ناشی از فهم نادرست اشغالگران از فرهنگ دینی است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اهانت نظامیان آمریکایی به قرآن‌کریم در افغانستان اظهار داشت: جامعه روحانیت، مردم را به معارف غنی قرآن‌کریم دعوت کرده و تبری خود را از این جنایت اعلام می کنند.

امام جمعه زنجان توهین به مقدسات دینی را نشان دهنده بن‌بست رسیدن دنیای غرب در معادلات سیاسی خویش عنوان کرد و ادامه داد: این گونه افراد از ابتدایی‌ترین معارف انسانی فاصله گرفته اند، در حقیقت توهبن به مقدسات، نشان از بی منطقی دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اضافه کرد: این بی‌حرمتی نسبت به اعتقادات مسلمانان ناشی از فهم نادرست اشغالگران افغانستان از فرهنگ دینی و مذهبی مردم مسلمان منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار نیست که مقدسات دینی از سوی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان مورد هتک حرمت قرار می گیرند، یادآور شد: تکرار این‌گونه رفتار شیطنت‌آمیز و تعرض به مقدسات اسلامی، با توجه به روحیه استکباری آمریکا، خشم و نفرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بخشی از آیات کلام الله مجید تصریح کرد: در تفکرات دینی مسلمانان، همه ادیان الهی به همراه کتاب‌شان آسمانی آنان مورد احترام بوده و هرگونه توهین به مقدسات با مجازات سخت الهی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: در طول تاریخ کج اندیشان و ظالمان جوز مختلفی به چنین کارهای ناشایستی اقدام کرده بودند، که البته عواقب اعمال خود را در دنیا و آخرت می بینند، اما آچه مسلم است؛ تکرار این اقدامات مذبوحانه توسط نظامیان آمریکایی جز ننگ و نفرت را برای آنان چیزی به ارمغان نخواهد داشت./935/ت302/س
ارسال نظرات