۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۲۰۳
مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل:

رویکرد فرهنگی دولت همراه با مسجدمحوری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: رویکرد فرهنگی دولت دهم توام با احیای جایگاه واقعی مساجد در جامعه اسلامی است.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل امروز در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی کانون های مساجد استان اظهار داشت: اگر کارکرد مساجد در معنای حقیقی کلمه احیا شود، بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساحد رکن رکین جامعه اسلامی و پایگاه های ترویج فرهنگی قرآنی و دینی در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: فعالیت کانون های مسجدی، نقش بسزایی در احیای کاکرد فرهنگی و هنری این مراکز امن الهی و جذب جوانان داشته است.

شرفی با تاکید بر اینکه مساجد مرکز تولید فکر و اندیشه برای مدیریت نظام اسلامی هستند، گفت: مساجد سرمنشأ خدمات شایان توجه در نظام اسلامی بوده و شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، هنری در مساجد به ارزش و جایگاه آن افزوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در ادامه از فعالیت 250 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی این استان خبر داد و اظهار داشت: این کانون‌ها به عنوان مولود نظام اسلامی در صیانت از ارزش‌های اصیل انقلابی بسیار کارگشا و مؤثر هستند، بی تردید توسعه کانون‌های مساجد یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و وظایف وزارت ارشاد است.

همچنین نادر سقا، مسؤول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل به ارایه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد این استان پرداخت و اظهار داشت: سال آینده به صورت پایلوت کشوری چهار کانون جوار مصلا در اردبیل تاسیس و راه‌اندازی خواهد شد.

مسؤول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل از فعالبت 130 کتابخانه در کانون‌های مساجد اردبیل خبر داد و گفت: 24 هزار و 500 نفر به عنوان اعضای این کتابخانه های مسجدی از 300 هزار جلد کتاب موجود بهره مند می شود.

سقا ادامه داد: فعالیت 150 حلقه تربیتی چهره به چهره، 20 هسته پژوهشی و 18 کانون تخصصی از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه است، همچنین 80 کانون فرهنگی هنری در سه ماه اخیر راه اندازی شده است.

گفتنی است، همزمان با این همایش 80 کانون فرهنگی هنری دیگر در مساجد استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات