۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۵۳۰
امام جمعه اردبیل:

مافیای اقتصادی وضعیت جمهوری آذربایجان را فلاکت‌بار کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: مافیای اقتصادی به رغم ثروت بسیار کلان وضعیت اقتصادی جمهوری آذربایجان را به وضع فلاکت‌باری رسانده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 1390 با اشاره به وضعیت معیشتی اسفناک مردم جمهوری آذربایجان در آستانه عید نوروز اظهار داشت: اهالی شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان به دلیل گرانی از وضعیت گرانی ها و تروم برای تامین مایحتاج خود رو به سوی شهرهای ایران از جمله آستارا و بیله‌سوار ایران آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان وظیفه دارند به چشم ایتام آل محمد به مردم فلاکت زده جمهوری آذربایجان نگاه کرده و پذیرایی شایسته‌ای از آنها داشته باشند، چراکه شیعیان به عنوان برادر همدیگر بایستی در چنین ایامی به فریاد هم برسند.

امام جمعه اردبیل وضعیت امروز جمهوری آذربایجان را نتیجه بی تدبیری دولتمردان این کشور شیعی دانست و گفت: امروز در حالی شاهد حضور زنان و مردان سالمند برای تأمین مایحتاج خود در ایران هستیم که آنها اعتراف می‌کنند؛ در کشور غصب شده از سوی مافیای اقتصادی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: مافیای اقتصادی به رغم ثروت بسیار کلان وضعیت اقتصادی جمهوری آذربایجان را به وضع فلاکت‌باری رسانده و یک شکاف عمیق وعظیم بین طبقات ثروتمند و پایین جامعه شکل گرفته است، البته چنین وضعیتی را در مرز نخجوان با جلفا نیز مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که فساد اداری در جمهوری آذربایجان غوغا می کند، گفت: به جای این‌که درآمد این کشور عادلانه توزیع شود؛ بخش عظیمی از درآمدها به کاخ‌ها و سراهای حاکمان این جمهوری سرازیر می‌شود، چنین وضعیتی غیر قابل قبول است و به یقین اسباب نارضایتی و طغیان مردم را فراهم می‌آورد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه عید نوروز در تاریخ اسلام و لزوم یاری به نیازمندان اظهار داشت: خداوند متعال در روز قیامت از لحظه به لحظه و ایام این سال از ما سؤال می‌کند که عمر و جوانی این یک سال خود در کجا و مال خود را برای چه خرج کردید.

وی با تاکی بر اینکه باید همچون بازاری‌ها در آخر روز، ماه و سال اعمال خود را حساب و کتاب کنیم، گفت: در این روزهای پایانی در کنار حسنات و خیرات باید به صله ارحام بپردازیم و در دستگیری از فقرا پیش‌دستی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان خواستار انصاف از سوی بازاریان در خریدهای مردم در پایان سال شد و اظهار داشت: اگر در بازار اسلامی انصاف به عنوان اساس حرمت به امت اسلامی مورد توجه قرار نگیرد، به جای آن ظلم و تعدی رایج می‌شود، به یقین شیطان فرصت رفع خستگی خود را به بازار اختصاص می‌دهد، باید مراقب بود و حلال و حرام را شناخت.

وی با تاکید بر اینکه نباید شیطان اجازه دهیم در بازار امت اسلامی جولان دهد، گفت: بازاری ها نباید اعمال و حسنات یک ساله خود را در فروش آخر سال به حراج بگذارند، امروز وقت حساب و کتاب اعمال یکساله است./935/پ201/س
ارسال نظرات