۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۷۹۵
عضو خبرگان رهبری:

12 فروردین کرامت حقیقی انتخاب انسانی را معنا بخشید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از آموزه های دینی کرامت انسانی و حقوق بشر حقیقی را در جامعه حاکم کرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: رفراندوم سال 1358 در شرایطی با مشارکت بیش از 98 درصدی مردم همراه بود که هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود.

وی با بیان اینکه آرای مردم تاکیدی بر استقرار نظامی مبتنی بر احکام الهی بود، خاطر نشان کرد: رفراندوم 12 فروردین ثابت کرد که امام راحل بر اراده ملت احترام قائل هستند، چراکه قبل از 12 فروردین هیچ ارگانی غیر از شورای انقلاب به صورت رسمی در کشور تشکیل نشده بود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با استفاده از آموزه های دینی کرامت انسانی و حقوق بشر حقیقی را در جامعه حاکم کرد، گفت: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر برگزاری این رفراندوم ثابت نمودند که در عمل نیز به مردم و کرامت انسانی احترام قایل هستند.

عضو خبرگان رهبری 12 فروردین را عید اسلامی و ملی ملت ایران دانست و تصریح کرد: جوانان باید بدانند که برای اولین بار در تاریخ بشریت بود که مردم ایران به رهبری داهیانه امام خمینی(ره) برای استقرار یک نظام جمهوری رای دادند که دارای قید بود و آن قید اسلامی بودن این جمهوری است.

وی افزود: دنیا هیچ وقت نمی‌تواند ماهیت و فلسفه جمهوری اسلامی را هضم کند چرا که اختلاف ما با دموکراسی غرب در همین قید جمهوریت و آمیختگی آن با اسلامیت است که پشتوانه اصلی آن اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و پایبندی به فطرت پاک انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: ملت ایران در 12 فروردین بر تداوم جمهوریت نظام با حاکم شدن مبانی اسلامی رأی دادند و به دنیا ثابت کردند که اصولی چون عدالت، عزت، حریت، آزادگی قابل معامله و به رأی گذاشتن مردم نیست، اگر بشریت به چنین اصولی پایبند بود، هرگز جنگی واقع نمی شد.

امام جمعه اردبیل نظام جمهوری اسلامی ایران را دشمن درجه یک نظام های سلطه و مستکبر عالم دانست و اظهار داشت: 12 فروردین 1358 بر خلاف خواست استکبار و غرب، شکل گرفت و امروز جمهوری اسلامی ایران با استفاده از آموزه های دینی به دنبال حاکم کردن اخلاق و معنویت در سراسر جهان است.

وی در پایان با تاکید بر توجه به پیام های مهم رفراندوم تاریخی 12 فروردین گفت: در 33 سالی که از عمر انقلاب ایران می گذرد؛ مردم جهان دیده اند که پیام عدالت، آزادگی و حق طلبی نظام اسلامی ایران به سراسر جهان صادر شده است./935/پ201/س
ارسال نظرات