۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۸۳۱

بازدید 180 هزار نفر از بقاع متبرکه استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در 12 روز نخست سال جاری بیش از 180 هزار نفر از بقاع متبرکه استان اردبیل بازدید کرده اند.
حجت الاسلام وحدت مشهوري نظري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل
حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با اشاره به برنامه های این مرکز در تعطیلات نوروز سال جاری اظهار داشت: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرا شد که با استقبال شهروندان و گردشگران نوروزی همراه بود.

وی خاطر نشان کرد: هم زمان با اجرای این طرح، مراسم تحویل سال نو و آرامش بهاری در بقاع و اماکن متبرکه استان اردبیل با حضور پرشور مردم اجرا شد که این طرح با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، قرائت قرآن کریم ، تواشیح ادعیه خوانی و سخنرانی در امامزادگان استان اردبیل همراه بود.

حجت الاسلام مشهوری هدف از اجرای این طرح را تسهیل در امور زیارتی و معنوی زایران، مسافران و میهمانان نوروزی استان اردبیل دانست و گفت: طی 12 روز نخست سالجاری بیش از 180 هزار نفر از بقاع متبرکه استان اردبیل بازدید کرده اند که این آمار تا امروز بیش از 200 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تلاش برای تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی کشور ادامه داد: معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی و ولایی منطقه به مسافران به واسطه برگزاری مسابقه های نقاشی برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه هایی است که در ایام نوروز در امامزادگان استان اردبیل اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح خیمه های معرفت از دیگر برنامه هایی بود که در روزهای نوروز از سوی اداره کل در فضاهای باز در جوار امامزادگان و اماکن متبرکه ای استان اجرا شد و طی آن مبلغان حوزوی اعزامی از قم در خیمه های معرفت به مسایل عموم زائران پاسخگو بودند.

وی با اشاره به اینکه درب 30 باب مسجد شهر اردبیل در روزهای تعطیل نوروز به صورت تمام وقت باز و در اختیار مسافران بود، افزود: با اجرای این طرح زمینه اقامه نمازهای جماعت و نیز انجام برخی از برنامه های فرهنگی و پاسخگویی به سوال‌های مذهبی مسافران نوروزی در مساجد فراهم شد.

گفتنی است، اردبیل به لحاظ پیشینه غنی مذهبی و تاریخی خود از گذشته های دور با القاب گراسنگی همچون دارالارشاد، دارالایمان، دارالامان و دارالعرفان را زینت یافته است./935/پ202/س
ارسال نظرات