۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۹۷۸
عضو شواری مدیریت حوزه علمیه خراسان:

حضرت زهرا سرمشق مجاهدت و تلاش در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ عضو شواری مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) الگوی بندگی و عبادت خدا است و سرمشق مجاهدت و تلاش در راه خدا است.
حضرت زهرا / 1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدآبادی، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در جمع هزاران نفر از زائران و مجواران عزاداری حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) گفت: یکی از عوامل کمال و شخصیت انسانی عمل و اراده خود انسان است بدین معنا که انسان در مسیر بندگی خدا در مسیر کمال تلاش، مجاهدت و حرکت لازم را داشته باشد و زندگی حضرت زهرا از این جهت برای همه ما الگو است و او الگوی بندگی و عبادت خدا است و سرمشق مجاهدت و تلاش در راه خدا است.

وی افزود: زندگی آن حضرت سراسر یاد خدا و توجه به خدای متعال و همچنین توجه به بندگان و خلق خدا بوده است.

عضو شواری مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که حضرت زهرا(س) می فرمایند «از دنیای مردم سه چیز محبوب من است و به آن ها عشق می ورزم نخست تلاوت کتاب خدا قرآن است»، تصریح کرد: آن حضرت در سراسر زندگی شان با قرآن مأنوس بودند و قرآن تلاوت می کردند و آن قدر به قرآن انس داشتند که ساعات زندگی شان به تلاوت قرآن می گذشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت رسول در خصوص فاطمه(س) بیان می کنند «فاطمه کسی است که خدا همه جوارح او را مملو از ایمان کرده است آن گونه که برای خدا از همه چیز فارغ شده است و دل را به خدا و یاد خدا داده است و لذا خدای متعال هم یک فرشته ای را مأمور کرده تا کارهای فاطمه را انجام دهد».

حجت الاسلام سیدآبادی با ذکر این که سیر زندگی آن حضرت انس با قرآن است، یادآور شد: ایشان به قدری به تلاوت با قرآن علاقه دارد که جزو وصایایش به حضرت علی(ع) این بود که وقتی از دنیا رفتم علی زود از کنار قبر من نرو، و لحظاتی کنار قبر من قرآن تلاوت کن و این باید برای همگان درسی باشد زیرا قرآن پشتوانه معنوی مهمی است.

وی نیز اشاره کرد: امام صادق(ع) می فرمایند «تلاوت قرآن برای همه در هر سنی مناسب است و انسان وقتی قرآن می خواند خدا با او حرف می زند اما تأثیر آیات الهی بر دل های پاک جوانان بیشتر است و مثل بارانی است که بر زمین آماده ای ببارد»، هنگامی که جوان مؤمنی قرآن می خواند آیات قرآن با بدن او مخلوط می شود.

وی ادامه داد: یکی از حقوق واجبی که برای هر پدر بر فرزندش دارد این است که قرآن را به بچه اش یاد دهد./968/پ202/س
ارسال نظرات