۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۹۸۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

تغییر فرهنگ «هر کالای خارجی کیفیت دارد» راه تحقق شعار امسال است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بایستی این فرهنگ که هر کالای خارجی با کیفیت است، در جامعه تغییر یابد، تولیدات داخل کشور در بسیاری از موارد کیفیت مشابه خارجی را دارند.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: قوای سه گانه هر یک بنا به مسؤولیت و وظایف ذاتی خود در قبال تحقق رهنمودهای رهبری رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی تاکید بر خودکفایی و استقلال جامعه اسلامی را از اصول راهبردی اداره حکومت از دیدگاه نبی اکرم(ص) دانست و خاطرنشان کرد: آیات قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) نیز مصداق اهمیت پیام و توصیه های ولایت فقیه است.

فرهنگی ادامه داد: باید توجه داشت که استقلال و عدم وابستگی بدون باور توانمندی های داخلی و تکیه بر استعداد ایرانی محقق نخواهد شد، مقام معظم رهبری با تشبیه شرایط کشور به دوران بدر و خیبر، اهمیت کار و تلاش با وجود تحریم های اقتصادی دشمنان را مورد تأکید قرار داده اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این که کشور در بسیاری از عرصه ها در مرحله رشد، توسعه و عدم وابستگی قرار دارد، تصریح کرد: امر خودکفایی و ارتقای صادرات کشور به سایر کشورهای جهان در گرو حمایت همه جانبه مردم از تولیدات داخلی و ملی و نیز حمایت از کار و سرمایه ایران است.

وی با بیان این که حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی عامل اصلی در استقلال اقتصادی است، گفت: باید بتوانیم به جایگاه ترسیم شده در چشم‌انداز 1404 برسیم که در این راستا باید بنیه‌های قوی اقتصادی داشته باشیم، البته برای تحقق این امر نیازمند حمایت و جلب اعتماد سرمایه گذاران هستیم.

عضو هیأت رییسه مجلس گفت: متاسفانه فرهنگ غلطی در سالیان گذشته در کشور رایج شده که سبب گرایش مردم به خرید کالاهای خارجی است و حتی برخی از کالاهای تولید داخل نیز با برندهای خارجی در بازار داخلی عرضه می‌شوند که این فرهنگ نیازمند تغییر است.

فرهنگی ادامه داد: دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور باید در زمینه تغییر گرایش مردم از خرید کالاهای خارجی به کالاهای تولید داخل کار کنند تا بر این اساس مردم به سمت خرید تولیدات داخل روی آورند و سرمایه کشور نیز به خارج از این مرز و بوم سرازیر نشود و در عین حال توسعه و اشتغال داخلی نیز ارتقا یابد./935/ت302/س
ارسال نظرات