۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۶۲

روحانیان به مدارس شبانه روزی خراسان رضوی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام روحانیون به مدارس شبانه روزی استان خبر داد.
روحانیان به مدارس شبانه روزی خراسان رضوی اعزام می شوند
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام جعفر حسینی اظهار کرد: این طرح توسط روحانیون مستقر و هجرت و بومی در 60 مدرسه شبانه روزی استان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: در این طرح روحانی باید شش شب در مدرسه مستقر شود و به شبهات و سوالات دانش آموزان پاسخ دهد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهداف اعزام روحانیون تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح بیان احکام ، اقامه نماز ، پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان، انس با روحانی وجلسه پرسش وپاسخ ومشاوره به دانش آموزان مدارس شبانه روزی است.

به گفته وی، طرح اعزام روحانیون به مدارس شبانه روزی از آخر فروردین تا اول خرداد ماه اجرا می شود.

طرح آموزش بانوان مبلغ در خراسان رضوی برگزار می شود

معصومه صنم یار اظهار کرد: این طرح در استانه هفته زن برای 300 نفر از مبلغات که 100 نفر از مشهد و 200 نفر از شهرستان های استان هستند به شکل اردوی سه روزه در اردوگاه مازندران مشهد برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح گفت: آشنایی با نحله ها و عرفان های نوظهور، توانمندی پاسخ گویی به شبهات اعتقادی جوانان و ارتقاء سطح علمی مبلغات حوزوی استان از اهداف برگزاری این طرح است.

تکلو تاکید کرد: طرح آموزش مبلغات حوزوی با موضوعات ادیان، آشنایی با فرق، نقد و بررسی مبانی فکری و هابیت، شبهه شناسی، آداب زیارت و معرفی خرافات در عرصه زیارت و نقد آن است.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در زمینه سرفصل های آموزشی این طرح بیان کرد: مسیحیت تبشیری، وهابیت، شیعه شناسی، شبهه شناسی و اخلاق زیارت از سرفصل های آموزشی این طرح را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش نحله ها و عرفان های نوظهور و خرافات متعدد و اهمیت مجالس دینی بانوان در خانواده ها و آسیب های این مجالس برگزاری طرح آموزش مبلغات حوزوی ضروری است.

گفتنی است، طرح آموزش مبلغات حوزوی در روزهای 20، 21 و 22 اردیبهشت ماه در اردوگاه مازندران به مدت سه روز برگزار می شود.

طرح تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد در مشهد برگزار می شود

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری کارگاه آموزشی زیارت با عنوان طرح تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد خبر داد.

حجت الاسلام حسین علی رحمتی با بیان اینکه این طرح در 80 مسجد مشهد برگزار می شود، اظهار کرد: در این طرح ابتدا کارگاه آموزشی ویژه 80 نفر از ائمه جماعات برگزار می شود.

وی ادامه داد: سپس هر ائمه جماعت به عنوان استاد با استفاده از محتوای جزوه های زیارت در مسجد مربوطه دو جلسه آموزشی به صورت سخنرانی برای شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در طرح تغذیه فکری ائمه جماعات چهار هزار نفر از نمازگزاران مساجد با آداب زیارت به صورت تخصصی آشنا می شوند.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: ارتقاء توانمندی های تبلیغ، تقویت فعالیت های فرهنگی ائمه جماعات و ارتقاء توان بهره وری از امکانات تبلیغی روز از اهداف این طرح است.

به گفته وی، طرح تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد تا پایان فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

طرح توانمند سازی زنان روستایی در خراسان رضوی اجرایی شد

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان روستایی در سطح استان خبر داد.

عبدالله ابراهیمی اظهار کرد: طرح توانمندسازی زنان روستایی در راستای ارتقای کیفیت زندگی، مهارتهای اجتماعی و سطح آگاهیهای فرهنگی این قشر بود که با همکاری باشگاه کشاورزان جوان در 16 منطقه استان اجرا و به پایان رسید.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب زنان روستایی، مرحله دوم این طرح در 16 منطقه دیگر استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ابراهیمی با بیان اینکه نقاط قوت و آسیب های طرح مورد بررسی قرار گرفته تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که علاوه بر ارتقاء سطح توانمندی های فردی و اجتماعی بانوان روستا و توسعه ارزش های دینی و فرهنگی در فضای روستا ساختار تشکل های مذهبی خواهران در روستا را تقویت کنیم.

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تشکل ها و هیئت های مذهبی بانوان در روستاها می توانند زمینه انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی و دینی در روستا باشد./930/د101/س

ارسال نظرات