۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۲۷۴
آیت الله سبحانی در دیدار وزیر علوم:

دانشگاه باید محیط ارتقای علم و ایمان باشد/ اگر استادی عقیده به اسلام ندارد با او خداحافظی کنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، جامعه بی بهره از علم و دانش را اسیر و تهی دست خواند و با تاکید بر ضرورت تفکیک واحدهای آموزشی در دانشگاه های کشور، گفت: محیط دانشگاه باید محیط ارتقای علم و ایمان باشد.
ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري با آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار قم، با اشاره به روایت معروف پیامبر(ص) «طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه» ابراز داشت: یکی از افتخارات دین مبین اسلام این است که طلب دانش را بر هر مرد و زن مسلمان امری واجب قرار داده است.

وی با اشاره به فضیلت علم آموزی در دین مبین اسلام، گفت: در برخی از روایات آمده است که سه مساله است که به مقام ربوبی می رسد که یکی از آنها صدای مداد و قلم علما و دانشمندان است.

ایمان ترمز و راهنمای علم است

این مرجع تقلید بیان کرد: همه می دانیم در اسلام علم مهم است، اما همین علم ترمز می خواهد و ترمز و راهنمای آن ایمان است، در حقیت ایمان رهبری است که علم را راهنمایی می کند که در دره و پرتگاه نیفتد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه مملکت و کشوری که از علم و دانش بی بهره است همیشه اسیر و تهی دست است، توأم بودن علم و ایمان را یک نکته مهم و اساسی دانست و خطاب به وزیر علوم گفت: هدف شما باید این باشد که محیط دانشگاه علم و ایمان پرور باشد، دانشگاه باید محیطی مناسب برای پرورش هر دو مساله باشد که هم علم و هم ایمان ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاه میعادگاه برای مسائل دیگر شد هر دو مساله افت می کند، اسلام با تمتع جنسی موافق است، اما این مربوط به داخل خانه است و خارج از خانه جای آن نیست، بیرون از خانه محل کار است، ما نباید بین بیرون و درون خانه خلط کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه در دانشگاه قوای شیطانی بیشتر جلوه می کند، خطاب به وزیر علوم ابراز داشت: در این برنامه ای که شما پیش گرفته اید نباید از این و آن، و سرزنش کردن های دیگران بترسید، به هر شکل که می دانید این هدف (تفکیک واحدهای آموزشی) را عملیاتی کنید.

حضرت آیت الله سبحانی اضافه کرد: البته در کنار این مسائل باید به محتوا و مساله درس نیز توجه شود، استاد باید معتقد به مبانی اسلامی باشد و محتوا نیز در تضاد با آموزه های دینی نباشد و تدریس نباید به گونه ای باشد که منجر به الحاد شود.

نظام مقدس اسلامی موهبتی الهی است

این استاد برجسته حوزه علمیه قم از نظام مقدس اسلامی به عنوان موهبتی الهی به مؤمنان یاد کرد و با تاکید بر استفاده درست از این نعمت خطاب به وزیر علوم بیان داشت: باید در مورد اساتید دقت کنید و توجه داشته باشید اگر استادی عقیده به اسلام ندارد با او خداحافظی کنید و به فعالیت او خاتمه دهید.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین در این دیدار از خدمات و اقدامات حجت الاسلام موسی پور استاندار قم قدردانی و تصریح کرد: استاندار در زمان مختصری که به قم آمده اند خوشبختانه تحول خوبی ایجاد کرده اند، ایشان شبانه روز مشغول فعالیت هستند و ما فردی مثل ایشان کم دیده ایم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات