۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۴۹۳
عضو خبرگان رهبری:

توطئه چینی علیه ایران سودی برای غرب نداشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: دشمنان بدانند که 33 سال توطئه و تهدید علیه ایران سودی برایشان نداشته و باید آماده پذیرش ایرانی قدرمند باشند.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در حالی شروع می شود که غرب طی ماه های گذشته به دنبال توطئه چینی در آستانه انتخابات مجلس بوده است.

وی با بیان این که غرب موضع خود در مذاکره با ایران را منوط به نتایج انتخابات نحوه مشارکت مردم در این صحنه سیاسی کرده بودند، خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند که 33 سال توطئه و تهدید علیه ایران سودی برایشان نداشته و باید آماده پذیرش ایرانی قدرمند و تاثیرگذار در منطقه و مجامع بین المللی باشند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این که مذاکره با ایران به نفع غرب خواهد بود، گفت: مواضع ملت ایران، رهبری و نظام جمهوری اسلامی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده و در این زمینه از حق خود دفاع خواهد کرد، چنانکه در سال های گذشته با وجود کارشکنی های غرب ایران مسیر پیشرفت را ادامه داده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این که غرب به دنبال بهانه جویی برای توقف مسیر تعالی نظام اسلامی است، گفت: نظام سلطه به بهانه استفاده نظامی ایران از انرژی هسته ای، می خواهند کشور را از داشتن این حق مسلم در بهره برداری از آن در مسائل علمی، پزشکی و فناوری محروم کنند در حالی که خواست ایران، جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای در منطقه و جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سوریه و تحولات اخیر این کشور اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی سران کشورهای عربی به دنبال ناامنی این کشور هستند، از این رو با تجهیز شورشیان درصدد سرنگونی دولت بشار اسد هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سفر اخیر کوفی عنان به ایران و دیدار با مقام های جمهوری اسلامی اظهار داشت: سفر عنان به تهران و دیدار با مسؤولان کشور به معنای نفوذ، اقتدار و تاثیرگذاری ایران در مسائل سوریه، لبنان، فلسطین و کشورهای منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی بااشاره به توطئه های آمریکا، انگلیس و غرب در راستای تحریک و حمایت کامل از مخالفان دولت سوریه گفت: با اجرای کامل طرح پیشنهادی کوفی عنان، از کشتار مردم بی گناه در این کشور جلوگیری می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات