۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۸۰۲

برگزاری 265 گفتمان دینی در دانشگاه‌های استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ 265 گفتمان دینی تا پایان سال‌تحصیلی جاری در سطح دانشگاه‌های استان زنجان برگزار خواهد شد.
گفتمان ديني
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، مهدی عباسی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان زنجان گفت: تا پایان سال‌تحصیلی جاری، 265 گفتمان دینی با همکاری معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی زنجان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سطح دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی ترویج تعالیم دینی در دانشگاه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و اهتمام جدی است، یادآور شد: با توجه به اینکه همواره دانشجویان در رویدادهای اجتماعی تأثیرگذار بوده‌اند، همه باید نسبت به افزایش بصیرت و آگاهی این قشر اهتمام ورزیم، همان‌طوری که بنا به‌ فرموده حضرت امام راحل «اگر دانشگاه اصلاح شود، جامعه اصلاح خواهد شد».

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با برنامه‌ریزی‌های گسترده برای انحراف جوانان نقشه‌های شومی کشیده‌اند که باید با هوشیاری در برابر آنان ایستادگی کرد، ادامه داد: برای مقابله با تفکرات وارداتی و تهاجمی غرب، باید ساز‌ و‌ کارهای لازم را تدوین کرد، چرا که هر نوع از تهاجم، یک مدل خاص از دفاع را می‌طلبد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر همین اساس طی برنامه‌‌ریزی انجام شده در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان، مقرر شده است با همکاری مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی(ره) قم، تا پایان سال‌تحصیلی جاری، 265 گفتمان دینی با حضور اساتید مطرح کشوری در دانشگاه‌های استان برگزار شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان، طرح گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: گفتمان‌های دینی دانشجویی با هدف تشریح احکام اسلام، تقویت بنیه‌ دینی جوانان و رفع شبهات فکری آنان در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب و امن جهت طرح پرسش‌های مخاطبان، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبان به‌واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره، بستر‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و اساتید حوزه و دانشگاه، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی، از اهداف مهم برگزاری گفتمان‌های دینی در بین دانشگاهیان است.

عباسی تصریح کرد: در این گفتمان‌ها موضوعاتی همچون مهدویت و اعتقاد به منجی در سایر ادیان، فضای مجازی و نحوه استفاده مفید از آن، زمینه‌سازی برای تحقق جنبش نرم‌افزاری، ملاک‌ها و معیارها برای راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در محیط‌های دانشگاهی، بررسی ابعاد جنگ‌نرم و راه‌های مبارزه با آن، نقدی بر وهابیت، نقدی بر شیطان‌پرستی و عرفان‌های نوظهور، حریم روابط دختر و پسر و گفتمان انقلاب اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه این دوره از گفتمان‌ها در 20 دانشگاه و 3 مدرسه علمیه استان زنجان برگزار می‌شود، متذکر شد: گفتمان‌های دینی دانشجویی از 30 فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تا 17 خرداد‌ماه طی 9 دوره دو روزه برگزار خواهد شد./935/د102/س
ارسال نظرات