۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۷۸۴
تجمع «قولنا والعمل» لبنان:

رهبران مسیحی جلوی اهانت به قرآن کریم را بگیرند

خبرگزاری رسا ـ تجمع «قولنا والعمل» لبنان، رخدادهای خونین، سوریه، مصر و بحرین را محکوم کرد و از رهبران مسیحی خواست تا جلوی اقدام های موهن به قرآن مجید را بگیرند.
شيخ احمد قطان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه المنار، تجمع «قولنا والعمل» لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای در پایان نشست شورای مرکزی خود با حضور شیخ احمد قطان، رییس این تجمع، اقدام بی شرمانه ویلیام جونز، کشیش آمریکایی در به آتش کشیدن نسخه ای از قرآن کریم را به شدت محکوم کرد و از مقامات و مراجع مسیحی خواست تا جلوی این گونه اقدامات را بگیرند.

شیخ احمد قطان تمامی مسلمانان را به برگزاری تظاهرات در محکومیت این اقدام موهن فراخواند و افزود: این عده می خواهند با این اقدامات اهانت آمیز از قدر و منزلت کتاب آسمانی جاودان ما بکاهند؛ چنانکه گویی مسلمانان دسته ای بی اهمیت و کم شمار هستند.

این بیانیه همچنین ساخت دیوار حایل به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات دشمن صهیونیستی آشکارا نشانگر آن است که ترس و هراسی توصیف ناپذیر این دشمن اشغالگر را فراگرفته است.

تجمع «قولنا والعمل» لبنان از سوی دیگر، نسبت به سفر جفری فیلتمن، مشاور وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در امور خاورمیانه به لبنان و دیدار با سران جریان 14 مارس ابراز شگفتی کرد و پرسید: آیا مداخله جویی بیگانگان در امور داخلی و سیاست های داخلی و خارجی لبنان به سود کشورمان است.

این تجمع همچنین انفجارهای خونین و اقدام های تروریستی سوریه و میدان عباسیه قاهره، پایتخت مصر را محکوم کرد و با ابراز شگفتی نسبت به سستی و سکوت کامل پیرامون رخدادهای بحرین، گفت: خون ملت هایی که مورد حمایت جامعه بین الملل و داعیان آزادی هستند از خون ملت بحرین رنگین تر نیست./981/ب902/ک
ارسال نظرات