۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۱۹۱
در جلسه اختتامیه راهیان نور مطرح شد:

جذب و گزینش 1500 طلبه برای روایت‌گری سیره شهدا

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در جلسه اختتامیه راهیان نور گفت: مدال افتخار ما در سیره شهدا تایید مقام معظم رهبری است که فرمود« من کاملا کار شما را تایید می کنم و احساس می کنم شما دارید نیازی را برطرف می کنید و برای شما دعا می کنم».
حضور روحانيان در کاروان هاي راهيان نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی حججی، مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در جلسه اختتامیه راهیان نور، که عصر روز گذشته در بنیاد بین المللی وحیانی اسراء برگزار شد گفت: جمعی از فرزندان حوزه جهت بسط و گسترش فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی و برای زنده نگه‌‌داشتن یاد و خاطره شهدا عهدی الهی بسته اند تا رسالت تبلیغی خود را در راستای تبلیغ شهدا و فرهنگ شهادت به تکامل برسانند و این زحمات و تلاشها بسیار قابل تقدیر و تشکر است.

وی سابقه و فعالیت مؤسسه سیره شهدا را بیش از10 سال عنوان کرد و افزود: با توجه به تبلیغات زیاد و پیوسته دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و فرهنگ شهادت، روایتگری سیره شهدا بسیار تاثیر گذار و موثر بوده است و توانسته نقش والایی را در مقابله و عقب نشینی دشمن ایفا کند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه از مبلغین در طول سال به ویژه کاروانهای راهیان نور استفاده می شود گفت: این مؤسسه توانسته است بیش از 1500 نفرطلبه حوزه علمیه با مدرک حداقل پایه 8 را جذب و گزینش کند تا توانایی خود را درعرصه روایتگری از رشادت و ایثارگری های شهدا و رزمندگان به کار گیرند.

حجت الاسلام حججی برگزاری دوره های آموزشی را بیش از بیست دوره اعلام کرد وافزود: مؤسسه سیره شهدا با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی تشکیل شده ودر تولید وعرضه محصولات فرهنگی همچون، جزوه، کتاب، فلش کارت، نرم افزار و مجله در رابطه با شهدا پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی تلاش، پیشرفت و رشد مؤسسه را نسبت به سال های قبل بیش از 20درصد عنوان کرد و گفت: مؤسسه سیره شهدا درسال 91-90 توانسته است 280 نفر از راویان را در دوره های مختلف اعزام نماید که 37 راوی در18 دوره از کاروانهای حوزه علمیه، 141 راوی در 103 دوره از کاروانهای دانشگاهی و دانشجویی، 35 راوی در 19 دوره کاروانهای دانش آموزی و 66 راوی در 34 دوره از کاروانهای سپاه فعالیت و تعداد زیادی هم در یادمان‌های دفاع مقدس مستقر شده و فعالیت و تبلیغ داشته اند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که خدا می داند راه و رسم شهادت کور شدنی نیست افزود: مدال افتخار ما در سیره شهدا تایید مقام معظم رهبری است که فرمود«من کاملا کار شما را تایید می کنم و احساس می کنم شما دارید نیازی را برطرف می کنید و برای شما دعا می کنم».

گفتنی است این مراسم با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی به کار خود پایان داد. /907/پ202/ن

ارسال نظرات