۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۲۱۹
امام جمعه قم:

مسؤولان اجازه ندهند اختلافات علنی شود/ منتخبان مجلس از حاشیه‌ها دوری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی مسؤولان در عرصه‌های داخلی و خارجی، اختلافات را موجب دلخوری مردم دانست و گفت: خواست مردم این است که اختلافات مسؤولان در جلسات خصوصی حل شود و به رسانه‌ها و متن جامعه سرایت نکند.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، اخلاص در عبادت را سبب ریزش نعمت‌های الهی دانست و افزود: شایسته است در این روز از خدمات مادران قدردانی شود و مادران و همسران نیز به حقوق خود در قبال خانواده بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه قم حضرت زهرا(س) را سرمشق و الگوی زنان مسلمان توصیف کرد و ابراز داشت: مادران و همسران سیره حضرت فاطمه(س) در عبادت، معرفت، حضور در صحنه و تصمیم گیری‌های اجتماعی و پیروی از ولایت را از ایشان فرا گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی احادیث وارده از معصومان(ع) را یکی از راه‌های مهم شناخت حضرت زهرا(س) ارزیابی کرد و اظهار داشت: شناخت معرفت حضرت جز از این راه میسر نیست و درک اندکی از فضایل ایشان مشکل گشای بسیاری از امور است.

امام جمعه قم اضافه کرد: هر چند به مثابه شب قدر، قدر و منزلت حضرت زهرا(س) برای مردم ناشناخته مانده است و فضیلت ایشان در قیامت شناخته خواهد شد، اما به اندازه نیاز باید به فضائل ایشان دست یابیم و در زندگی به کار بندیم.

وی زندگی حضرت زهرا(س) را به دو بخش مهم قبل از تولد و بعد از تولد تقسیم کرد و افزود: تولد دختری که می خواهد تکمیل کننده ولایت باشد نیازمند مقدمات و برنامه‌ریزی الهی است تا نور وجود فاطمه(س) به عالم بتابد.

منتخبان با پرهیز از حاشیه‌ها به مردم خدمت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشانه اراده و حضور ملت همیشه در صحنه ایران دانست و عنوان کرد: منتخبین ملت در مجلس نهم برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند و از مسایل فرعی و حاشیه‌ای پرهیز کنند.

وی همچنین تصریح کرد: برخی از مسؤولان مسایلی را مطرح می‌کنند که باعث رنجش خاطر مردم می‌شود، خواست مردم این است که این گونه مسائل را با تشکیل جلسات حل کنند و نگذارند اختلافات به رسانه‌ها و متن جامعه وارد شود.

امام جمعه قم خطاب به مسؤولان خاطرنشان کرد: بازتاب اختلافات شما در رسانه‌های بیگانه مشهود است؛ مسؤولیت شما محدود است و اگر از شهید رجایی به عنوان یک الگو یاد می‌کنید رفتار آن شهید بزرگوار را نیز مد نظر قرار دهید، به گونه‌ای رفتار نکید که مردم مجبور شوند تا پایان مسؤولیت شما را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه نخست با اشاره با آیاتی از قرآن کریم به بیان نحوه برخورد پیامبر اکرم(ص) با منافقان پرداخت و ابراز داشت: اگر انسان منحرف به وسیله آیات قرآن و موعظه هدایت شود بهتر از آن است که با خشونت اصلاح شود و هدف اسلام جذب حداکثری است./927/پ201/ج

ارسال نظرات