۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۶۶۳
آیت‌الله نورمفیدی:

حقوق بشر غربی جایگاه واقعی زن را به پایین ترین حد تنزل داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، تأکید ویژه اسلام به مسأله عفاف و حجاب را نشان دهنده نگاه عمیق اسلام به جایگاه رفیع زنان دانست و تصریح کرد: امروز همه هدف مدعیان فمنیسم در جهان بازگشت دوباره زنان به دوران جاهلیت است.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع بانوان طلبه، به جایگاه بانوان طلبه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: خواهران طلبه باید الگوی زهد، تقوا و علم آموزی برای دیگر بانوان جامعه اسلامی باشند.

وی، تقوا و عمل صالح را معیار برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال معیار تساوی زن و مرد را در ارزش های الهی و اجتماعی اعلام کرده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، نگاه غرب به زنان را نگاهی ابزاری و غیر انسانی دانست و تصریح کرد: در کشورهای اروپایی متأسفانه جایگاه زنان به پایین‌ترین حد تنزل پیدا کرده است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان این که دنیای غرب با وجود شعارهای عوام فریبانه خود زمینه افت جایگاه واقعی زنان را فراهم کرده است، افزود: زن در غرب امروز به یک کالا برای خرید و فروش تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان نگاه دین مبین اسلام به زنان را نگاهی تعالی بخش دانست و ادامه داد: همه احکام و ارزش‌های اسلامی تنها در پی تقویت جایگاه حقیقی زنان است.

امام جمعه گرگان تأکید ویژه اسلام به مسأله عفاف و حجاب را نشان دهنده نگاه عمیق اسلام به جایگاه رفیع زنان دانست و تصریح کرد: امروز همه هدف مدعیان فمنیسم در جهان بازگشت دوباره زنان به دوران جاهلیت است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به نگاه سطحی و سودجویانه غرب نسبت به زن و ناپایداری خانواده‌ها در جوامع غربی، تصریح کرد: دین اسلام همواره نگرش ویژه‌ای به پایداری ارکان خانواده و شخصیت زنان داشته و قصد دارد تا زنان را با ارزش‌های وجودی‌شان آشنا و به رستگاری برساند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود حضرت فاطمه(س) را الگوی همه زنان جهان دانست و با بیان این که امروز همه بانوان جامعه اسلامی باید آن بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند، گفت: سیره عملی و پاک حضرت فاطمه(س) باید بیشتر در سطح جهان ترویج و تبیین شود./950/پ202/ج

ارسال نظرات