۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۸۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حفظ پایگاه نظامی آمریکا در سایه توطئه الحاق بحرین یک خیال واهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: آمریکا برای حفظ پایگاه نظامی خود در بحرین، متوسل به عربستان شده و آل سعود که خیال واهی گسترده ای در ذهن خود پرورش داده، به فکر الحاق بحرین به خاک خود است.
حجت‌الاسلام علي انتظاري، امام جمعه جلفا

حجت‌الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا با انتقاد از روابط دولتمردان کشورهای آذربایجان و بحرین با دول استعماری و استکباری غرب اظهار داشت: سران این دولت ها اگر کمی عقلایی فکر کنند، خواهند یافت؛ روند فعلی که پیش گرفته شده همان مسیر رو به اضمحلال دیکتاتورهای مخلوع منطقه ای است.

وی با بیان این‌که خشم و انزجار ملت های مسلمان منطقه به اوج خود رسیده است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور دولت باکو باید بداند که دست‌نشاندگی کفر دوام و عاقبت خوشی نخواهد داشت، چرا که حقوق مسلمانان و آه مظلومان، هر خانه و دولت پایداری را به خفت و خواری می‌کشاند.

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این که بیداری‌ اسلامی در کشورهای منطقه ای نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران سراسر است، تصریح کرد: همان عاقبتی که شاه ملعون پهلوی گرفتار آن شد، در انتظار شیوخ عرب و خودفروخته منطقه ای است، به یقین توطئه‌های آمریکایی و اسرائیلی هیچ گاه به نفع اسلام و مسلمانان چه شیعه و چه سنی نبوده است.

وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تنها به واسطه ارتقای امنیت خود در منطقه اقدام به برقراری روابط دوستانه با جمهوری آذربایجان می‌کند، تصریح کرد: وعده‌های وسوسه‌انگیز و زودگذر نباید عقل دولتمردان باکو را زائل کند، ملت شیعه و حسینی آذربایجان هیچ سنخیتی با اشغالگران و استعمارگران جنایتکار صهیونیستی ندارند.

حجت الاسلام انتظاری با تشریح توطئه الحاق بحرین به عربستان اظهار داشت: آمریکا برای حفظ پایگاه نظامی خود در بحرین، متوسل به عربستان شده و آل سعود که خیال واهی گسترده ای در ذهن خود پرورش داده، به فکر الحاق بحرین به خاک خود است.

امام‌ جمعه جلفا افزود: سیاست‌های غلط رژیم صهیونیستی و آمریکا همواره با زمان شناسی مسلمانان جهان نقش برآب شده است، امروز نیازمند خیزش بزرگ اسلامی برای نجات مظلومان کشورهای آذربایجان و بحرین از یوغ مستکبران وابسته به غرب هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که ملت غیور و با ایمان ایران اسلامی همواره با تبعیت از ولایت‌فقیه آماده حمایت از مسلمانان ستم دیده هستند، گفت: حمایت از مسلمان در هرجای دنیا که باشد وظیفه هر مؤمن است و ملت ایران با تبعیت محض از ولایت‌فقیه آماده یاری‌رسانی به مظلومان جهان و به خصوص مسلمانان بحرین و آذربایجان هستند./935/ت303/س
ارسال نظرات