۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۹۱۲
دبیر کانون های مساجد کشور خبر داد؛

بیش از 13 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور فعالیت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کانون های فرهنگی مساجد کشور با اشاره به راه اندازی هفت هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد جدید در دولت دهم گفت: امروز تعداد کانون های تشکیل شده در کشور نزدیک به 13 هزار و 400 باب کانون رسیده است.
کانون مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، امروز در جمع اعضای کانون های مساجد استان در گرگان به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی درجامعه اشاره کرد و گفت: نقش مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه های معنوی در جامعه اسلامی بسیار بی بدیل و مهم است.

وی با اشاره به راه اندازی هفت هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد جدید در دولت دهم گفت: امروز تعداد کانون های تشکیل شده در کشور نزدیک به 13 هزار و 400 باب کانون رسیده است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این‎که بر اساس برنامه توسعه پنجم امسال تشکیل سالانه دو هزار و 500 باب کانون در کشور پیش بینی شده است، افزود: امسال 113 کانون فرهنگی مساجد در گلستان راه اندازی خواهد شد.

وی مسجد را پایگاه نشر قرآن دانست و گفت: در کانون ها کار محوری انس با قرآن است و عمده تلاش ما بر این است که مسجد به جایگاه خود بازگردد.

دبیر کانون های مساجد کشور، تقویت مساجد را سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: حضور نسل جوان در مساجد آنها را در برابر ویروس های فرهنگی غرب واکسینه خواهد کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به استقبال گسترده نسل جوان از برنامه های کانون های مساجد در کشور گفت: طی این چند سال و به همت کانون های مساجد دو میلیون نوجوان و جوان با مساجد ارتباط برقرار کردند.

وی با اشاره به نقش فعال کتابخانه ها در مساجد افزود: سالانه قریب به 40 میلیارد ریال کتاب و تجهیزات بر اساس طبقه بندی به کتابخانه های کانون های مختلف اختصاص می یابد.

حجت الاسلام سلیمانی از فعالیت 615 کانون تخصصی در کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این بالغ بر پنج هزار کانون تنها در روستاها وجود دارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‎که تقویت جایگاه مساجد در جامعه اسلامی یک ضرورت است، ادامه داد: امیدواریم مسجد به جایگاه واقعی خود برگردد و اگر چنین شود بسیاری از بافت های فرسوده فرهنگی برطرف می شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات