۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۶۴۹

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از گروه 14 مارس انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که گروه 14 مارس به هر نحو ممکن می خواهد به قدرت دست یابد و هیچ توجهی به خواسته ها و مشکلات کشور و ملت ندارد.
حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مقاومت، رییس و نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی جداگانه به شدت از مواضع گروه 14 مارس انتقاد کرده و این گروه را تهدیدی بسیار بزرگ برای دولت و ملت لبنان توصیف کردند.

حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس این شورا در مراسم افتتاحیه فعالیت های تابستانه حزب الله در منطقه جبشیت گفت: نمی دانم گروه 14 مارس در پی چه هستند و چه هدفی از این اقدامات دارند؟ ما در برابر گروهی قرار داریم که نمی دانیم چه می خواهند.

وی افزود: هنگامی که اعضای این گروه را به حکومت وحدت ملی دعوت می کنیم از پذیرش این درخواست خودداری می کنند، زمانی که آنان را به گفت وگو بر اساس مصالح ملی فراخواندیم از این امر نیز طفره رفتند و گفت وگو را به صلاح کشور ندانستند و هنگامی که از آنان خواستیم در همایش ملی برای تاسیس دوران جدیدی برای کشور و رهایی لبنان از همه مشکلات دعوت بعمل آوردیم نیز با پاسخ منفی آنها روبرو شدیم و اگر از قدرت ارتش سخن بگوییم نیز با آن مخالفت می کنند.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان که در جمع کثیری از علمای این کشور سخن می گفت، تصریح کرد: گروه 14 مارس با یک زبان سخن می گویند و در پی دو چیز هستند؛ سلاح و سلطه. آنان حتی حاضرند از سلاح چشم پوشی کنند تا به قدرت دست یابند و به سلطه که دومین خواسته آنان است، برسند.

سید هاشم صفی الدین اظهار داشت: کسانی که سیاست آنان دستیابی به قدرت به هر نحو ممکن است به مردم و مشکلات آنها بی توجه هستند و نمی توانند خواسته لبنانی ها را برآورده سازند.

حجت الاسلام شیخ نبیل فاروق، معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز با انتقاد شدید از عملکرد گروه 14 مارس خاطر نشان ساخت: تنفر 14 مارس از گفت وگوی ملی نشان دهنده اینست که آنان تاسیس دولتی قدرتمند را نمی خواهند. اعضای این گروه در فتنه های رخ داده در سوریه نیز دست دارند و خطر بزرگی برای کشور به شمار می آیند.

وی ادامه داد: این گروه با فشارهای سیاسی و مذهبی و قبیله ای در صدد تضعیف ارتش لبنان برای کنترل مرزهای این کشور است، آنچه در سوریه بوقوع پیوست ناشی از دخالت های بیگانگان بوده و هیچ ارتباطی به اصلاحات داخلی ندارد.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: برخی از کشورهای عربی و منطقه ای و جهانی در حال تجارت با خون ملت سوریه هستند و بروز فاجعه ای انسانی در سوریه پس از برگزاری هر نشست در شورای امنیت نیز به خواسته ای عربی و اقلیمی مبدل شده است و کشورهای عربی از این بروز این فاجعه ها در سوریه لذت می برند./980/ب902/ک


ارسال نظرات