۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۱۳۱
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

استقبال مبلغان دینی از اعزام به هجرت کوتاه مدت چشمگیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اعلام اعزام بیش از 20000 مبلغ در طرح هجرت کوتاه مدت در سال گذشته تاکید کرد: علی رغم اینکه در برخی از این مناسبت‌ها، اعزام بدون حق‌التبلیغ صورت گرفت ما با استقبال چشمگیر طلابی روبرو شدیم که به شدت علاقمند به اعزام به مناطق مختلف بودند.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي


حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اعلام اعزام بیش از 20000 مبلغ در طرح هجرت کوتاه مدت در سال گذشته تأکید کرد: با وجود این‌که در برخی از این مناسبت‌ها، اعزام بدون حق‌التبلیغ صورت گرفت با استقبال چشم‌گیر طلابی روبرو شدیم که به شدت علاقه‌مند به اعزام به مناطق مختلف بودند.

وی با اشاره به آمار اعزام افزود: هم‌اکنون 3175 روحانی از مبلغان توانمند حوزه‌های علمیه در قالب اعزام بلندمدت هجرت در سراسر کشور حضور دارند.

حجت‌الاسلام نبوی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 20000 نفر در قالب اعزام کوتاه مدت هجرت در مناسبت‌های مختلف تبلیغی از سوی این معاونت اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد، حدود 3000 نفر در مناسبت تابستان، 8500 نفر در محرم‌الحرام، 6000 نفر در ماه مبارک رمضان و 2000 نفر هم در دهه سوم ماه صفر اعزام شدند.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ اظهار داشت: این حجم از اعزام در حالی صورت گرفت که ما دچار بحران بودجه بودیم و با تلاش و همت مجموعه معاونت تبلیغ در این حد اعزام صورت گرفت.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه در این زمینه این است که با وجود این‌که در برخی از این مناسبت‌ها، اعزام بدون حق‌التبلیغ صورت گرفت با استقبال طلاب مواجه شدیم که به شدت علاقمند به اعزام بودند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های اداره فرق و ادیان این معاونت گفت: در این اداره فعالیت‌های ارزشمندی درباره رصد و بررسی ادیان و فرق مختلف انجام می‌شود.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه بیان داشت: اداره مطالعات و پژوهش‌های تبلیغی این معاونت مجموعه‌ای کاربردی از روش‌ها و مهارت‌های نو تبلیغ تدوین کرده‌اند که آماده چاپ هستند و به‌زودی در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در اداره تأمین منابع تبلیغی این اداره کل، طرح جامعی برای تأمین مباحث مورد نیاز مبلغان با توجه به مخاطبان مختلف و ابزارهای گوناگون ارتباطی تهیه و تدوین شده است.

مؤلف کتاب مدیریت اسلامی بیان داشت: یکی از فعالیت‌های قابل توجهی که در اداره امور رسانه‌های این معاونت صورت گرفته، مجله مبلغان است که تاکنون 150 شماره از آن عرضه شده است و به دلیل استقبال مخاطبان، به خودکفایی رسیده و بدون وابستگی مالی به حوزه علمیه اداره می‌شود.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هم اکنون بیش از 100 مبلغ اینترنتی با نظارت اداره امور رسانه‌های این معاونت در سطح اینترنت به تبلیغ مشغول هستند.

وی درباره شیوه حضور مبلغان در اینترنت گفت: مبلغان اینترنتی با وب‌گردی و حضور در سایت‌های مختلف ضد اسلامی در عرصه اینترنت به تبلیغ مشغول هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پایگاه ذی‌طوی اظهار داشت: ذی طوی از پایگاه های اینترنتی این معاونت است که در پنجمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال که مهرماه سال 90 برگزار شد، در بخش پایگاه‌های مروج اندیشه های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام و ولایت فقیه رتبه اول را کسب کرد.

وی تصریح کرد: این پایگاه که حدود یک سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد توانسته است با جذب مخاطبان زیادی از اقشار مختلف بویژه جوانان جایگاه قابل قبولی در بین کاربران اینترنت پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در واحد نرم‌افزارهای دینی این معاونت چندین نرم‌افزار فاخر تولید شده است که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

وی گفت: نرم‌افزار فیش تبلیغ که در پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رتبه دوم را کسب کرد، نرم‌افزار مجله مبلغان، نرم‌افزار محاسبه‌گر خمس و سفیر دانش برخی از تولیدات نرم‌‌افزاری این معاونت می‌باشند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مدارس وابسته به حوزه که تحت عنوان مدارس امین مشغول فعالیت هستند از جمله فعالیت‌های اداره همکاری‌‌های تبلیغی است که با استقبال مسئولین و اقشار مختلف مردم روبرو می‌باشد.

وی تاکید کرد: در حالی آمار این مدارس از 26 مدرسه به 125 مدرسه در سال 90 رسید که به عنوان مثال تنها در استان فارس درخواست و آمادگی راه‌اندازی 400 مدرسه را داشتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: سرعت درخواست و راه‌اندازی این مدارس در استان‌های مختلف مانند تهران، گیلان و فارس بسیار بالا بود تا جاییکه مجبور شدیم پیش‌شرطهایی را برای تامین مبلغ و امکانات مختلف برای ارتقاء کمی و کیفی توام در این زمینه قرار دهیم.

وی با اشاره به آثار مثبت تربیتی و فرهنگی این مدارس تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم آمار مدارس امین در سال آینده به بیش از 500 مدرسه افزایش یابد.

حجت‌الاسلام نبوی بخش دیگری از فعالیت‌های اداره همکاری‌های تبلیغی را همکاری با مراکز علمی عنوان کرد و گفت: در این زمینه قراردادهای مختلف علمی در زمینه آموزشی، تامین محتوا، تامین استاد و مبلغ داریم که از جمله می‌توان به همکاری با آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی درباره همکاری با وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با این وزارت نامه صورت گرفت، قرار است مبلغان توانمند حوزه علمیه که دارای تخصص‌های مختلف ورزشی نیز هستند به عنوان مشاور فرهنگی همراه با کاروان‌های ورزشی تیم‌های ملی اعزام شوند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: اعزام مبلغان ورزشکار به همراه تیم‌های ملی در قالب طرحی صورت می‌گیرد که از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی ورزشکاران و بهسازی فضای اخلاقی فضاهای ورزشی انجام خواهد شد./916/د102/ن

ارسال نظرات