۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۲۸۷
سردار نقدی:

حلقه‌های صالحین با هدف گرایش جوانان به ارزش‌های قرآنی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فعالیت حلقه‌های صالحین در بسیج با هدف گرایش جوانان به ارزش‌ها و تعالیم قرآنی و نبوی پی‌گیری می‌شود.
سردار نقدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در حلقه صالحین دانشگاه محقق اردبیلی با تأکید بر این‌که رسالت بسیج تنها در عرصه‌های نظامی خلاصه نشده است، اظهار داشت: امروز بسیج بایستی با نظریه‌پردازی در عرصه‌های مختلف جریان‌سازی کند.

وی با تأکید بر این‌که هدف بسیج تحقق جامعه‎ای است که آحاد مردم به شکل ارزنده به تکالیف خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: سرعت بالا در پیشرفت‌های علمی کشورمان، جهانیان را شگفت‌زده کرده است. چنان که مقام معظم رهبری از رشد 11 برابری علم در کشور خبر دادند؛ امروز باید مرزهای دانش به همت دانشگاهیان شکسته شود.

نقدی تولید علم را جزء مؤلفه‌های قدرت در جهان امروز دانست و تصریح کرد: شکستن مرزهای علم، در گرو کشف مسائل جدید علمی است، ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارد که اگر مورد استفاده و توجه قرار گیرد، به یقین خواهیم توانست مرزهای دانش را بشکنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خواستار مجاهدت دانشجویان و استادان دانشگاه در عرصه‌های علمی شد و گفت: همان گونه که بسیجی‌ها در جبهه‌ها با عشق و علاقه حضور داشتند، باید دانشجویان و اساتید بسیجی نیز در عرصه‌های علمی جهادگونه وارد میدان شده و برای شکستن مرزهای دانش از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره‌مند شوند.

وی بر ضرورت توسعه فعالیت های حلقه های صالحین در فضای دانشگاهی تاکید و به تشریح اهداف تشکیل این حلقه‌ها پرداخت و اظهار داشت: نعمت بزرگ حکومت اسلامی امانتی است که بار آن بر دوش همه اعضای جامعه است و نهاد بسیج فرصتی برای نشان دادن شایستگی و ظرفیت مردم است.

نقدی افزود: حاکم بودن امانت‌داری و عدالت زمانی محقق می شود که انسان‌ها خود را بسازند و همدیگر را موعظه کنند که تشکیل حلقه های صالحین در بسیج نیز با هدف گرایش به ارزش‌ها و تعالیم قرآنی و نبوی بوده است.

همچنین حجت الاسلام حمید علی نسب، مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پایگاه مقاومت بسیج این دانشگاه پرداخت و از حضور 90 درصدی کارکنان در نهاد بسیج، ایجاد سایت پایگاه بسیج، برگزاری 85 جلسه و همایش سالیانه در زمینه حلقه های صالحین خبر داد./935/پ202/س
ارسال نظرات