۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۶۰۸

نگاهی به پایگاه اطلاع‌رسانی حجاب نیوز

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع‌رسانی حجاب نیوز نخستین پایگاه خبری ـ اطلاع‌رسانی تخصصی در زمینه حجاب است.
پايگاه خبري حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع‌رسانی حجاب نیوز با هدف رصد تحولات و اتفاقات مربوط به حوزه‌ حجاب و عفاف در داخل و خارج کشور در سال 1388 تأسیس و پس از کسب تجربه و ارتقاء در سال 1389 رسما شروع به کار کرد.

بر اساس این گزارش، کاربران در این پایگاه خبری می‌توانند به تمامی تحولات رخ داده در موضوع حجاب که در پایگاه‌های خبری معتبر انعکاس یافته است دست یابند، افزون بر این کاربران از اخباری که به وسیله خبرنگاران حجاب وابسته به این مرکز تهیه می‌شود اطلاع پیدا می کنند.

پایگاه خبری حجاب در تلاش است تا با پوشش اخبار حجاب نقش خود را در شکل‌گیری جریان مستمر مطالبه‌ اجتماعی حفظ و در توسعه‌ فرهنگ حجاب و عفاف ایفا کند و این پایگاه علاوه بر پوشش اخبار، در قالب یادداشت و گفت‌وگو می‌کوشد دیدگاه‌های صاحبان اندیشه را در این زمینه به مخاطبان خود منعکس کند.

این پایگاه با دربر داشتن عناوین متنوعی همچون آنسوی مرزها، همایش، وب‌‌نوشت،گفت‌وگو، یادداشت روز، گزارش تصویری، عکس برگزیده، تاره‌های نشر و... و آمار میانگین روزانه بیش از شش هزار بازدید، بستری مناسب را جهت علاقه‌مندان و فعالان عرصه عفاف و حجاب در فضای مجازی ایجاد کرده تا از آخرین اخبار و تحولات ایران و جهان اطلاع پیدا کنند.

خبر، گزارش و مصاحبه، یادداشت روز، طرح و نوآوری، گزارش تصویری، فیلم و عکس، تازه‌های نشر، وب‌نوشت، آنسوی مرزها، قانون عفاف و حجاب، رهنمود، وبلاگستان، نمایشگاه، همایش و مهم‌ترین اخبار از بخش‌های مختلف این پایگاه است.

در بخش گزارش این پایگاه می‌خوانیم، حجاب از موضوعاتی است که به دلایلی متعدد، امروزه در نگاه جهانی و به طور خاص در جوامع اسلامی و دینی مورد توجه قرار گرفته، به طوری که حتی معتقدان به حقانیت دستور حجاب را به کاوش و تأملی نو و بیشتر وا می‌دارد، در برخی مجامع برخوردار از دموکراسی دیده می‌شود که با حجاب به عنوان یک نماد از طرز تفکر دینی ـ اسلامی برخورد صورت می‌گیرد با آنکه ضرری برای دیگران نداشته و تنها در ظاهر، محدودیتی را برای فرد محجبه فراهم می‌آورد، توجه جهانی به صورت نفی یا اثبات به مسأله‌ی حجاب حاکی از اهمیت این موضوع است.

در ادامه این مطلب آمده است، در نگاه دین‌مدارانه که دستورهای دین را عامل رشد، بالندگی و کمال انسانیِ افراد بشر می‌داند، حجاب به عنوان یک دستور دینی غیر از ثمرات اجتماعی، دارای برکات فردی نیز می‌باشد و این حجابِ ظاهر در اعماق روح، جان و فکر افراد تأثیرگذار است.

در زمان امام علی (ع)، پسری مرتکب خطایی شد که به طور علنی اثبات شد و امام (ع) حد را بر او جاری کرد، چون خطای او افشا و اثبات شده بود، امام علی (ع) او را شلاق زد و بعد از بیت‌المال به او پول داد که ازدواج کند، یعنی، امام (ع) به همان کسی که شلاق خورده بود از بیت‌المال کمک کرد تا ازدواج کند از مطالبی است که در بخش گفت‌وگو در این پایگاه مطرح شده است.

شایان ذکر است علاقه‌مندان برای استفاده از مطالب پایگاه اینترنتی حجاب نیوز می‌توانند به نشانی اینترنتی www.hijabnews.ir مراجعه کنند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند. /907/ت302/ن

ارسال نظرات