۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۹۱۱

همایش مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان سرعین استان اردبیل برگزار شد.
حميد شاه آبادي ، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حمید شاه‌آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در همایش مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در شهرستان سرعین اظهار داشت: دشمنان برای مقابله با فرهنگ اصیل دینی برنامه‌ریزی های متعدد و دراز مدتی پیش‌بینی کرده‌اند.

 

وی با تاکید بر توجه جدی به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به ناتوی فرهنگی دشمنان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: بایستی با شناسایی دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ و هنر، نسبت به رفع کاستی‌ها و خلأهای فرهنگی موجود در مناطق مختلف کشور اهتمام جدی به خرج داد.

 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که بسیاری از مؤلفه های فرهنگی و حتی در برخی موارد روش زندگی مردم دستخوش تغییر شده است، تصریح کرد: جشنواره‌زدگی آفت عدم توفیق در برنامه‌های فرهنگی است، عدم استمرار و پیگری در برنامه ها و اکتفا به برگزاری جشنواره ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

شاه‌آبادی با تاکید بر این‌که در عرصه فرهنگ بایستی از موضع انفعالی خارج شویم، گفت: مدیران فرهنگی باید وارد عرصه شوند نه اینکه به عنوان یک تدارکاتچی شاهد ترویج اندیشه هایی باشند که در جامعه به آنها اعتقادی وجود ندارد.

 

وی خواستار باز تعریف مفاهیم فرهنگ دینی در جامعه شد و افزود: لازمه این امر تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص در راستای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است، اگر به دنبال تداوم نقش تاثیرگذار در منطقه هستیم، بایستی به اصول اسلام ناب و تشیع بازگردیم.

 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بیش از اینکه تاثیرگذار باشیم تحت تاثیر قرار داریم و به جای مدیریت کردن فرهنگ، تحت مدیریت هستیم که این زنگ خطری برای مسؤولان فرهنگ و هنر کشور است، مدل های رایج جامعه مورد پسند قشرهای مختلف نیست.

 

 شاه‌آبادی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مناطق مختلف کشور و ترویج فرهنگی اسلامی با توجه به آداب و رسوم اقوام ایرانی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان استفاده کرد./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات