۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۶۵۶
امام جمعه شبستر:

حوزه های علمیه جریان ساز مسائل فرهنگی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر تاکید کرد: از ظرفیت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان بایستی برای جریان‌سازی فرهنگی و دینی در طول سال بهره جست.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

 

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح اهمیت تبلیغ روحانیت در ماه مبارک رمضان، به تبیین ظرفیت‌های اجتماعی، تبلیغی و اخلاقی این ماه پرداخت و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی مقطعی و مناسبتی در ماه مبارک رمضان، چاره‌ساز امور در درازمدت نخواهد بود.

 

وی با تاکید بر مدیریت در امر تبلیغ دین در ایام مختلف سال خاطرنشان کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعدد قرآنی و تبلیغی اجرایی می شود، این در حالی است که حتی رسانه ملی در دیگر ایام سال کمتر به مباحث قرآنی، اخلاقی و عقیدتی می پردازند، مگر آن‌که یک مناسبت دینی در تقویم مشاهده شود.

 

امام جمعه شبستر تصریح کرد: اتخاذ استراتژی واحد، دراز مدت و کارشناسانه لازمه جریان‌سازی فرهنگی در کشور است، در غیر اینصورت ناخودآگاه به مردم این‌گونه القا خواهد شد که قرائت قرآن، اخلاق نیکو، پرهیز از معاصی و دوری از رذایل تنها در ماه مبارک رمضان است و دیگر ایام سال اهمیت خاصی ندارد، چنانکه امروز شاهدیم تعدادی از مردم تنها در این ماه در مساجد حضور می‌یابند.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که از ظرفیت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان بایستی برای جریان‌سازی فرهنگی و دینی در طول سال بهره جست، افزود: هدف عملیات روانی دشمنان، ضربه و انحراف در نگاه سرخ عاشورایی و نگاه سبز مهدوی شیعیان است؛ از این‌رو نباید نگاه مقطعی و مناسبتی به مباحث تبلیغی و عقیدتی داشت.

 

وی هدف اصلی استکبار را القای فرهنگ پوچ و بی‌اساس غربی به جوانان مسلمان دانست و افزود: اگرچه بیداری ملت‌های اسلامی عامل مهم در کنترل این تهاجم همه جانبه است؛ اما نباید غیرت دینی ملت‌های اسلامی تنزل پیدا کند، از سوی دیگر روحانیان با گسترش مطالعات روزانه نباید معلومات خود را در یک سطح مشخص کافی بدانند.

 

امام جمعه شبستر رسالت حوزه های علمیه در مدیریت جریان های فرهنگی و دینی اجتماعی را بسیار حساس دانست و خاطر نشان کرد: امروز نیازمند فعالیت مبلغان به صورت تخصصی و در حوزه های مشخص هستیم، مبلغان باید در عین حفظ کردن سنت های حسنه متناسب با زمان پیش بروند و در این راستا از وابستگی مالی به افراد ناسالم، ساده اندیشی و زودباوری پرهیز کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات