۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۰۵۸
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

جفای هدفمند مورخان در حق حضرت خدیجه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، جفای مورخان در حق حضرت خدیجه‌(س) را هدفمند دانست و گفت: می‌خواستند ام المؤمنین و برترین زن پیامبر اکرم‌(ص) غیر از خدیجه‌(س) باشد، اما منتخب قطعی و مسلم حضرت خدیجه‌(س) بود.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق گلزاده، مدیرکل اطلاع‌رسانی و مشارکت‌های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در جمعه خبرنگاران خبرگزاری رسا با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری‌(س) به بررسی شخصیت و جایگاه برجسته این بانوی مکرم اسلام پرداخت و با ابراز تأسف از ظلم مورخان تاریخ در حق ایشان، گفت: مورخان در حق حضرت خدیجه‌(س) هدفمندانه جفا کردند.
 
وی با بیان این‌که بیوه بودن حضرت خدیجه‌(س) در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم‌(ص) مسأله ثابت شده‌ای در تاریخ نیست و جای تأسف دارد که کمتر به این نکته توجه شده است، اظهار داشت: خدیجه‌(س) باکره و 28 ساله بود که با پیامبر اکرم‌(ص) ازدواج کرد و این دروغ است که گفته‌اند ایشان هنگام ازدواج با پیامبر اکرم‌(ص) 40 سال داشت و حتی برخی نوشته‌اند که پیش از پیامبر دو شوهر کرده بود.
 
این فعال عرصه فرهنگ و تبلیغ افزود: باکره بودن حضرت خدیجه‌(س) در تاریخ مندرج است، اما مورخان حاضر نشدند این مطلب را بیان کنند و متأسفانه بر این ابهام هم اصرار ورزیدند، چراکه خدیجه‌(س) محبوبه یزدان بود و به گزارش جبریل امین‌(ع) محبت ویژه رب العالمین به این بنده صالحه‌اش واضح و مبرهن بود و پیامبر اکرم‌(ص) هم از معراج چنین گزارش می‌دهد که خدیجه‌(س) یکی از چهار زن برتر تاریخ بشریت است.
 
وی با بیان این‌که می‌خواستند ام المؤمنین و برترین زن پیامبر اکرم‌(ص) غیر از حضرت خدیجه‌(س) باشد و منتخب قطعی و مسلم خدیجه بود، تصریح کرد: کسانی سعی کردند قضایا را به گونه‌ای جلوه دهند که برترین همسر پیامبر اکرم‌(ص) فرد دیگری معرفی شود و اصرار داشتند تا نقل‌های دروغ درباره حضرت خدیجه‌(س) شکل بگیرد و این بانوی پرآوازه و خوشنام در تاریخ گمنام بماند.
 
حجت‌الاسلام گلزاده با بیان این‌که حضرت خدیجه‌(س) محبت عجیبی به پیامبر اکرم‌(ص) داشت و پیامبر هم دلبستگی فوق‌العاده‌ای به ایشان داشت، به نحوه ازدوج پیامبر اکرم‌(ص) با خدیجه‌(س) اشاره کرد و گفت: خدیجه‌(س) با واسطه از پیامبر اکرم‌(ص) خاستگاری کرد و اوصافی که در ابراز تمایل خود نسبت به ایشان مطرح می‌کند، اوصاف روحانی، شخصیتی و معنوی است.
 
وی تصریح کرد: حضرت خدیجه‌(س) که عشق و دلبستگی خود را با واسطه به پیامبر اکرم‌(ص) رساند و کاری کرد که وی را برای آن حضرت خاستگاری کردند، یک زن عادی نیست، نبوده و نخواهد بود؛ در جریان حامله شدن ایشان به فاطمه زهرا‌(س)، خداوند متعال آداب ویژه ای را قرار داد به طوری که در یک مقطعی پیامبر اکرم‌(ص) به امر خدا از ایشان فاصله گرفت.
 
مدیرکل اطلاع‌رسانی و مشارکت‌های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه خلاصه‌نویسی و تقطیع احادیث را یکی از توطئه‌های جدید وهابیت عنوان و اظهار کرد: خلاصه‌نویسی و تقطیع احادیث از سبک‌های برجسته وهابیت است و حتی در این میان به صحیح بخاری و صحیح مسلم و منابع دیگر اهل سنت هم رحم نکرده‌اند تا بخش‌هایی که مرتبط به فضایل امام علی‌(ع) و آل علی‌(ع) است به فراموشی سپرده شود.
 
وی با بیان این‌که ایمان و اسلام وامدار حضرت خدیجه‌(س) و حضرت ابوطالب‌(ع) بود و وفات این دو شخصیت بزرگ اسلام در جریان شعب ابی‌طالب و در محاصره اقتصادی اندوه و ماتم فوق‌العاده‌ای است، گفت: داستان حضرت خدیجه کبری‌(س) در تاریخ ماندگار است؛ حضرت خدیجه‌(س) در طوفانی‌ترین شرایط پیامبر به اقتضای مصلحت الهی با رسول رحمت و دنیای خاکی وداع کرد. /920/پ202/ن
ارسال نظرات