۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۳۲۸
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

جلسات تعاملی دولت و مجلس برای حل مشکلات قابل مقایسه با گذشته نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جلسات کنونی بین دولت و مجلس به منظور رفع مشکلات کشور را غیر قابل قیاس با جلسات گذشته عنوان و پایداری بر اصول و آرمان ها را رمز غلبه نظام بر چالش ها و بحران های مختلف ارزیابی کرد.
حجت الاسلام آقا تهراني

 

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، منتخب مردم تهران در خانه ملت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، رمز غلبه بر توطئه‌های دشمنان و چالش‌های موجود را درک وضعیت موجود و شناخت دوست از دشمن دانست و گفت: باید اول خوب و بد کاملا شناخته شود تا بتوان مسیر آینده را ترسیم کرد.

 دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به تحریم‌های همه جانبه دشمنان علیه نظام افزود: تحریم‌ها علیه نظام اسلامی چیزی نیستند که امروز به وجود آمده باشند، این برنامه‌ها از سابق بوده و تا زمانی که ملت ایران سرسختانه به راه خود ادامه می‌دهد ادامه خواهد داشت.

هرگونه عقب‌نشینی در برابر جبهه استکبار آنها را جری‌تر می‌کند

 وی راه پیروزی را در گرو پایداری بر اصول و مبانی دانست و گفت: کوچک ترین عقب نشینی نظام، دولت و مردم در برابر استکبار جهانی باعث پیشروی آنها در مرزهای فکری و اعتقادی‌ مردم می‌شود.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به خوی استکباری دشمنان، اظهار داشت: اگر ما بترسیم و راه فرار را در پیش بگیریم آنها نیز جری‌تر شده و بر اذیت‌های خود می‌افزایند. 

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در عرفان و اخلاق نیز مسأله به این شکل است که با یک بار پرهیز از دروغ گویی و یا یک بار روزه گرفتن انسان به کمال نمی‌رسد، ابراز داشت: انسان باید همیشه از معاصی و خطرها پرهیز و درست عمل کند تا به هدف خود برسد و همان گونه که ملت ایران در بسیاری از مقاطع به موفقیت دست پیدا کرد،  با همین مقاومت و پایداری ‌مراحل دیگر را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

وی همچنین با تبیین تفاوت‌های مشکلات اقتصادی ایران و غرب، بیان داشت: آنها به این دلیل که مبنای اقتصادی‌شان بر اساس ربا شکل گرفته و ربا در حکم جنگ با خداوند تبارک و تعالی ست، در حقیقت به جنگ خدا رفته‌اند و کسی که با خدا بجنگد خدا نیز با او می‌جنگد و شکست او قطعی است.

 دبیرکل جبهه پایداری افزود: در مقابل مبنای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران الهی است، بنابراین از طرف خدا حمایت می‌شود و ان شا‌ءالله ملت ایران در عرصه های مختلف موفق خواهند بود.

هماهنگی مناسبی بین مجلس و دولت برای حل مشکلات ایجاد شده است

 حجت الاسلام آقاتهرانی در تشریح اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده بودند، اظهار داشت: این مسیر گاهی با اذیت‌هایی نیز همراه است اما در آخرکار پیروز خواهیم شد همانگونه که در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز تحریم‌های شعب ابی‌طالب، پیامبر و یاران ایشان را از ادامه راه خسته و مأیوس نکرد و یا در جنگ احد نیز سختی‌ها باعث عقب نشینی نشدد.

 وی اضافه کرد: این مشکلات در زندگی شخصی هر کسی نیز امکان وقوع دارد اما انسان باید سعی کند این مشکلات را به بهترین وجه ممکن برطرف سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پایان با اشاره به وظایف مجلس و دولت در تدوین و اجرای برنامه‌ها در راستای حل مسائل، خاطر نشان کرد: خوشبختانه باید این بشارت را داد که بین دولت و مجلس و مسؤولان هماهنگی  و توجه جدی برای حل مشکلات پیش آمده و  برخی از جلساتی که در حال حاضر برگزار می‌شود قابل مقایسه با جلسات سابق نیست چون‌که به جای نزاع و درگیری، واقعا به دنبال حل مشکلات مردم هستند و این وضعیتی که بین دولت و مجلس پیش آمده بسیار خوب و قابل ملاحظه‌ است./908/ت302/ج

ارسال نظرات