۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۸۱۹
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان:

طلایه داران جهاد فکری در ایران فعالان عرصه رسانه هستند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام شفیعی، فعالان عرصه اطلاع رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از طلایه داران جهاد فکری و فرهنگی دانست و تحقق بخش قابل توجهی از اهداف و آرمان های نظام اسلامی را از این قشر فرهیخته مطالبه نمود.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي در دانشگاه هاي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان در پیامی با تبریک روز خبرنگار به سالروز عروج شهید عرصه اطلاع رسانی، شهید محمود صارمی به دست گروه متحجر و تروریستی طالبان در مزار شریف افغانستان اشاره کرد و بر جایگاه رفیع اطلاع رسانی درهدایت جامعه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: بی شک اهمیت و جایگاه رسانه و نقش بی بدیل دست اندرکاران خبر در شکل گیری افکار عمومی و سطح فرهنگی جوامع بشری امری بدیهی است اما باید توجه داشت تحلیل و تبیین دقیق و مداوم مسائل روز و شرایط مکانی و جهانی نیازی مبرم و راهی روشن برای تمامی فعالان این عرصه خواهد بود.

در ادامه می خوانیم: باید پذیرفت در این برهه از زندگی بشر که بسیاری آن را عصر ارتباطات نامیده اند رسانه از مهمترین ابزار و عوامل جهت تسلط بر افکار و خواسته های انسان معاصر می باشد، به وضوح قابل مشاهده است در تمامی جنبش های مردمی ، جنگ ها و دیگر رخدادهای مهم تاریخ معاصر، رسانه نقشی محوری را در رقم خوردن اتفاقات و اتخاذ تصمیم های سرنوشت ساز ایفا کرده است.

این بیانیه می افزاید: در چنین شرایطی به جرأت می توان فعالان عرصه اطلاع رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از طلایه داران جهاد فکری و فرهنگی دانست و تحقق بخش قابل توجهی از اهداف و آرمان های نظام اسلامی را از این قشر فرهیخته مطالبه نمود، اهمیت این جایگاه زمانی بیشتر می شود که بدانیم امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پیچیده ترین توطئه های رسانه ای جهان استکبار و برخی حکومت های منحرف منطقه مواجه است که مثال های بارز آن را در هیاهوهای حقوق بشر، فتنه 88 و مساله هسته ای شاهد بوده و هستیم.

در ادامه چنین آمده است: جهان اسلام و به خصوص شیعیان مظلوم بسیاری از کشورهای منطقه نیز در فصل نهضت بیداری اسلامی، گرفتار دسیسه های همین سیستم اطلاع رسانی و خبری فاسد هستند که آخرین نمونه آن بایکوت خبری مظلومیت مسلمانان میانمار است.

در این بیانیه آمده است: توجه به این شرایط، بازگویی مداوم اصول کلی انقلاب اسلامی، تلاش در جهت انعکاس مواضع استکبار ستیزانه و فاخر مقام معظم رهبری و تبیین دیپلماسی مورد نظر ایشان در باب بیداری اسلامی، می تواند زمینه ساز نگاه روشن مسلمانان مظلوم جهان به آینده باشد.

در ادامه می خوانیم: در این میان نقش رسانه های مکتوب و مجازی خوزستان در برقراری ارتباط فرهنگی، اعتقادی با برادران مسلمان کشورهای همجوار و انعکاس دستاوردها و توانمندی های استان بسیار قابل اعتنا و توجه است .بررسی و شناخت عمیق داشته های فرهنگی، اقتصادی و علمی خوزستان توسط فعالان رسانه ای استان و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در باره جایگاه و ظرفیت های خوزستان، راه گشای فعالیت های اثربخش تر رسانه ای شما عزیزان خواهد بود.

این بیانیه می افزاید: باید پذیرفت به رغم تلاش و فعالیت گسترده هنوز نتوانسته ایم بسیاری از ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان خوزستان را با مردم کشور و دیگر ممالک اسلامی در میان بگذاریم و تصویر جامعی از خوزستان به نمایش درآوریم ، خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران می تواند پلی مستحکم برای ارتباط فرهنگی و مذهبی پایدار میان ایرانیان و دیگر مسلمانان منطقه به خصوص کشورهای همجوار باشد.

حجت الاسلام شفیعی در پایان تصریح کرد: توجه ویژه به ارزش های دفاع مقدس به عنوان بخشی دیگر از فرهنگ فاخر جاری در استان و معرفی خوزستان به عنوان پایتخت حماسه و ایثار کشور از دیگر نکاتی است که می تواند مدنظر رسانه ای در خوزستان است ، همچنین تحلیل جامع از ظرفیت های علمی و اقتصادی استان برای بهره گیری از تمامی امکانات و منابع خدادادی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به واردات از دیگر ضرورت های فعالیت رسانه ای در خوزستان است./9464/د102/ن

ارسال نظرات