۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۱۲۵

مراسم عزاداری شهادت حضرت علی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری شهادت مولی الموحدین علی(ع) با حضور مدیرعالی حوزه های علمیه خراسان در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.
مراسم عزاداری شهادت حضرت علی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه مراسم شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و احیای شب های قدر شامگاه جمعه با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن جامع این حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم، دعای کمیل از سوی ابراهیم قانع و دعای جوشن کبیر از سوی آقایان زین العابدین و نبوی قرائت شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، از سخنرانان برجسته کشور و استاد حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام رفیعی در این مراسم گفت: برتری و فضلیت شب های قدر نسبت به سایر شب ها مکان ها، حوادث و وقایعی است که در این ایام اتفاق می افتد و در غیر این صورت همه مکان ها و زمان ها یکسان هستند.

وی افزود: عظمت شب قدر بدین جهت است که این شب، شب نزول قرآن، صعود پرونده، فرود فرشتگان و شب برتر شدن پرونده ها و نامه های سال آینده است.

وی سپس به تبیین مصادیق غفلت پرداخت و گفت: یکی از مصادیق غفلت، غفلت از آخرت است؛ مولای متقیان علی(ع) در بازار بصره با چشمانی اشک آلود فریاد می زدند «کی می خواهید برای آخرت توشه فراهم کنید و یاد قیامت بیافتید. چرا از دروغ و ربا غفلت می کنید»

گفتنی است، درا ین مراسم مرثیه سرایی از سوی سید جعفر ماهرخسار، مراسم احیا از سوی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مرثیه سرایی امام رضا(ع) از سوی جعفر ملائکه اجرا و انجام شد./968/پ202/ب

ارسال نظرات