۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۴۸۴
رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما مطرح کرد؛

ضرورت طراحی مدل رسانه‌ای برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما بر دشمن‌شناسی، فهم راه‌های نفوذ و شناسایی شیوه‌های اغناگری دشمن تأکید کرد و طراحی یک مدل رسانه‌ای برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی را ضروری دانست.
پرچم ايران

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر جعفری، رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ششمین همایش بسیج و رسانه که 23 مردادماه در قم برگزار شد با اشاره به سرعت انتشار خبر در ایجاد تحولات سیاسی، اجتماعی و بین‌الملل در دنیای امروز، به بررسی نقش رسانه و وظیفه‌ای که با توجه به شرایط ویژه جهان بر دوش رسانه‌ها قرار دارد، پرداخت.

 

وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان اتفاقی که تمام معادلات جهان را به هم زد و شرایط جهان را از آن توازنی که غرب ایجاد کرده بود تغییر داد، نام برد و افزود: جریان غرب، اومانیسم و لیبرالیسم تمام تلاش خود را کرد که صحنه بین‌المللی را به گونه‌ای طراحی کند تا در نهایت پیروز میدان شود، اما چنین نشد.

 

رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما اضافه کرد: همه طرح‌ها از پیروزی غرب خبر می‌داد، چراکه همه نهادهای خود را برای تحقق این ایده آماده کرده بودند و می‌خواستند تا پایان تاریخ پیروزی لیبرال رقم بخورد، اما تصور نمی‌کردند جریان عظیم و توفنده‌ای ظهور کند و تمام معادلات آنان را به هم بزند.

 

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی زلزله‌ای بزرگ در تمام جهان به وجود آورد که ارکان آن را به هم ریخت و انسان‌ها را متوجه کرد آنچه اتفاق می‌افتد سرابی است که برای بشریت ترسیم شده و در حقیقت یک مزرعه زیبا و خوش طراوتی است که تنها یک درصد از مردم حق دارند از آن استفاده کنند.

 

جعفری با اشاره به جریان وال استریت و اعتراض مردم آمریکا و اروپا به سیاست‌های غرب، گفت: رشد وال استریت در غرب به آن سبب است که مردم متوجه شده‌اند آنچه اتفاق می‌افتد بر خلاف ظاهر آن، عمق بی‌عدالتی استکبار، استبداد و برده‌داری مدرن است.

 

وی از رسانه به عنوان خاستگاه منفعت‌طلبانه استکبار برای رسیدن به اهدافش که حکمرانی بر ملت‌ها است نام برد و با اشاره به ظرفیت گسترده رسانه‌های مجازی ابراز داشت: هدف از تولید رسانه‌های مجازی هرچند ظرفیتی را نیز برای ما فراهم کرده‌اند، تحقق اهداف غرب و مدیریت افکار عمومی است.

 

رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی اظهار داشت: هدف غرب از ایجاد بسترهای ارتباطی بیهوده نیست، آنان دنبال منفعت هستند تا نخبگان جامعه را در اختیار خود بگیرند، اگر دیروز دنبال گرفتن مرزهای جغرافیایی بودند اما امروز در صدد تسخیر مغزهای جامعه هستند.

 

وی بر دشمن‌شناسی، فهم راه‌های نفوذ و شناسایی شیوه‌های اغناگری دشمن تأکید کرد و افزود: لازم است با استفاده از همان شیوه و ابزاری که دشمن برای کنترل و تسخیر فکر ملت‌ها استفاده می‌کند، مدلی طراحی کرده و افزون بر مقابله با هرگونه توطئه‌ای، ارزش‌های انقلاب اسلامی را صادر کنیم.

 

جعفری با بیان این‌که رسانه‌ها بالاترین مسؤولیت را در قبال جامعه اسلامی دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه تاریخ و متعلق به کسانی است که در آینده این کشور را تقدیم صاحبش حضرت ولی‌عصر‌(عج) خواهند کرد، هر سستی و بی‌توجهی و کم دقتی عواقب دارد.

 

رییس مرکز بسیج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی توصیه کرد: باید جبهه مستحکم و قوای قدرتمند فکری و هوشمند در برابر غرب ایجاد کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های خود بر دشمن بتازیم، چراکه دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و اگر تدافعی برخورد کنیم، قافیه را باخته‌ایم. /920/پ202/ج

ارسال نظرات