۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۵۸۵۸
آیت‌الله خاتمی:

همسایگان سوریه با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران به کشورهای همسایه سوریه که همدست آمریکا و استکبار شده اند توصیه کرد با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند و با کشور مستقلی که حمایت مردمی دارد نجنگند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وقوع زلزله اخیر، گفت: زلزله آذربایجان شرقی ما را در اندوه و غم بسیار عمیق فرو برد، خودمان را شریک غم این عزیزان می‌دانیم و از خداوند مغفرت برای آنها که از دنیا رفته‌اند و صبر و عجل برای بازماندگان مسالت می کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: یک بخش زلزله درگذشتگان هستند که غم آنان جانکاه است و بخش دوم مسائل پس از زلزله است، فصل سرما در این منطقه 15 روز دیگر فرا می‌رسد، وسایل گرمایشی به مناطق زلزله‌زده فرستاده شود و دولت هرچه زودتر ساخت و ساز مستحکم و ضد زلزله را در آن منطقه شروع کند و مردم هم همکاری کنند.

 

وی با ابراز تأسف از این‌که برخی از خارجی‌ها و تریبون‌های داخلی از زلزله استفاده ابزاری کرده‌اند و از جنازه جان باختگان و ویرانه آسیب‌دیدگان منافع جناحی دارند، این‌گونه بی‌رحمی و برخورد در عالم سیاست را در حالی که نظام با تمام قوا وارد شده و شخص اول کشور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مسؤولان به منطقه رفتند، را کاری زشت، نادرست و نوعی بی‌انصافی دانست.

 

آیت‌الله خاتمی در ادامه با بیان این‌که ماه رمضان بسیار خوبی داشتیم و شب‌های قدر امسال بنابر گزارش‌ها با شکوه‌ترین شب‌های قدر بوده و حضور جوانان هم بسیار چشمگیر بوده است و سرمایه ایمان و محبت مردم به اهل بیت‌(ع) دست نخورده بلکه بیشتر شده است، همگان را به حفظ سرمایه‌ای که در این ماه به دست آورده‌اند سفارش کرد.

 

وی با اشاره به پنجشنبه آینده که هفته دولت نامگذاری شده است، گفت: نامگذاری هفته دولت به یاد دو شهید دولتمرد خدمتگزار شهید رجایی و شهید باهنر نام بسیار مناسب و برای تجلیل از خدمات دولت، فرصت بسیار مناسبی است تا نقاط قوت دولت ارزیابی و تقویت و نقاط ضعف شناسایی شود و با انتقاد سازنده و راهکار مناسب با آن مقابله شود.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین از برگزاری اجلاس بین‌المتعهدها در تهران به عنوان پدیده بزرگی یاد کرد و گفت: موفقیت برگزاری این اجلاس از موفقیت‌های نظام اسلامی است، از این اجلاس انتظار می‌رود حالا که ابرقدرت شرق فرو پاشیده و آمریکا یکه‌تازی بی‌دلیل در دنیا دارد، مقابل این یکه‌تازی بایستند.

 

وی با بیان این‌که استکبار و دولت آمریکا دنیا را مانند دهکده‌ای می‌دانند و خود را کدخدای این دهکده و در همه نقاط جهان علارغم کینه‌ای که دارند، سرکشی می‌کنند، افزود:‌ 90 درصد مردم عربستان با سیاست‌های آمریکا مخالفند و در ترکیه 95 درصد معتقدند آمریکا کشور مورد اعتمادی نیست، چراکه تروریست‌های سوریه و عراق را کمک می‌کنند.

 

غیر متعهدها با موضع گیری در برابر یکه تازی آمریکا عدم تعهد خود را ثابت کنند

آیت‌الله خاتمی خواستار شد: اجلاس غیرمتعهدها در برابر این سیاست‌ها موضع بگیرند، شوروی فروپاشید اما آمریکا هست، اگر می‌خواهید عدم تعهد خود را اثبات کنید در برابر یکه‌تازی آمریکایی‌ها، جنایت صهیونیست‌ها، سرکوب قیام مردمی در بحرین و جنایت حقوق بشر در عربستان موضع‌گیری کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله سوریه و حوادثی که در این کشور می‌گذرد اشاره کرد و گفت: حوادث کشور سوریه گویای این است که آمریکا و دنیای استکبار به هیچ یک از شعارهای خود پایبند نیستند، دو انتخابات سال گذشته در سوریه انجام گرفت، اما افراد دولتی آمریکا گفتند که مردم سوریه نافهم هستند؛ این شعار دموکراسی آنان است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان افزود: مسأله حقوق بشر و مبارزه با ترویست این‌ها گوش فلک را کرکرده است، اما به تروریست‌هایی کمک می‌کنند که مرد و زن و فرزند یک خانواده را کشته‌اند و کودک سه ساله آنها را به دار کشیدند و یک نفر را با صد گلوله کشته‌اند، این حقوق بشر آمریکایی است که به صراحت خودشان می‌گویند به تروریست‌ها کمک می‌کنند.

 

وی ابراز داشت: آمریکا و هم پیمانانش نقش لات‌های چاله‌ میدان را که یک چاقوی بزرگ گرفته‌اند و می‌گویند هرکسی جلو بیاید می‌زنیم، پیدا کرده‌اند، سرکوب این آمریکای جنایتکار هیچ راهی جز مقابله ندارد و این شعار مرگ بر آمریکا بسیار کارساز است.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که اگر این بلایی که اینها بر سر سوریه آوردند بر سر هر یک از نوکرهای این‌ها در منطقه می‌آمد همان روز اول سرنگون می‌شدند، بر دولت سوریه که تاکنون مقاومت کرده آفرین گفت و ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال به مبارزان سوریه نشاط دهد، خسته نشوند و دماغ استکبار را به خاک بمالند.

 

همسایگان سوریه با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند

وی البته با بیان این‌که اگر دشمنان در سوریه پیروز شوند نوبت عراق و کشورهای دیگر است، خطاب به آمریکا و صهیونیست‌ها هشدار داد: اگر خیال ایران را دارید، این خیال را از ذهن تان دور کنید که این ملت، ملتی است که اگر کمترین آسیبی ببیند دشمنانش را با مغز نابود می‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین به همسایگان سوریه توصیه کرد که با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند و با کشور مستقلی که حمایت مردمی دارد نجنگند چراکه حمایت مردمی خود را از دست می‌دهند و مطمئن باشند این القاعده‌ای که امروز به جان سوریه افتاده بعدها به جان خودشان خواهد افتاد و آن وقت پیشیمان می‌شوند و پشیمانی سودی برای آنها نخواهد داشت. /920/پ202/ج

ارسال نظرات