۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۹۴۲
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(28)؛

آیت الله موسوی جزایری: مسلمانان باید در برابر حملات منحرف گرایانه دشمن از اسلام دفاع کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: شهادت به وحدانیت خدا و شریعت رسول الله(ص) باید برمبنای دلیل و برهان باشد نه تقلید؛ چراکه تقلید مختص فروع دین است و در اصول دین باید خود انسان مجتهدانه تصمیم گیری کند.
سحر خيزان آيت الله موسوي جزايري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و هشتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، به تبیین عبارت «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ کَما شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَشَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ و ...» پرداخت و گفت: هیچ معبودی جزء خداوند متعال لایق پرستش نیست و ستایش بت ها در اسلام کاملا  غلط و شرک به خدا محسوب می شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را برای هدایت بشریت مبعوث کرده است ابراز داشت: هدف از بعثت پیامبراعظم(ص) هدایت و راهنمایی همه بشریت است و در آن هیچ استثنایی برای انسان ها وجود ندارد.               

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که روزی فرا می رسد که دین مبین اسلام آیین همه بشریت می شود بیان داشت: دین مبین اسلام جهان شمول است و روزی خواهد رسید که اسلوب زندگانی بشر براساس شریعت محمدی(ص) ترسیم می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جهان از وجود انسان هایی که خدا را قبول ندارند، رنج می برد تصریح کرد: وظیفه داریم در برابر کسانی که مخالف مکتب الهی و یگانگی خداوند متعال هستند موضع گیری کنیم که ذکر کلمه « اشهد الله لا اله الا الله » موضعی در برابر مخالفان مکتب الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برای مسلمانان واجب است که در برابر سیل حملات منحرف گرایانه دشمنان، بر وحدانیت و یگانگی خداوند متعال و شریعت پاک و مطهر پیامبراکرم(ص) شهادت دهند و از این مکتب پرخیر و سعادت دفاع و حمایت کنند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سراسر دنیا مملو از حرف های باطل، منحرف و پوشالی است و فرد مسلمان وظیفه دارد در برابر این پلیدی ها و بدی های موضع گیری کند و از مکتب حق و حقیقیت الهی و پیامبر اکرم(ص) دفاع کند.

وی با اشاره به آیه قرآنی « شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَشَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ » تصریح کرد: شهادت مسلمانان به وحدانیت خداوند به تبیعت از پروردگار عالم است؛ چراکه در قرآن کریم نخستین کسی که به وحدانیت خدا شهادت داد، خود خداوند متعال بود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که علم خداوند نسبت به وحدت خودش علم حضوری است تأکید کرد: وقتی انسان متولد می شود از هیچ گونه علم و درجه ای بهره نمی برد؛ چراکه علم انسان، علم حصولی و اکتسابی است که براساس سلسله مراتب، این علم توسط انسان کسب می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: شهادت به وحدانیت خدا و شریعت رسول الله(ص) باید برمبنای دلیل و برهان باشد نه تقلید؛ چراکه تقلید مختص فروع دین است و در اصول دین باید خود انسان مجتهدانه تصمیم گیری کند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که مسایل اصول اعتقادی به عنوان ساختار اساسی و بنیادین سعادت بشریت است بیان داشت: برای کامل کردن دین و اعتقادات خود باید مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی را کسب کنیم./9461/پ202/ع

 

ارسال نظرات