۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۱۱۷

یکی از علمای شیعه لبنان از مواضع عربستان در قبال ایران به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه لبنان از مواضع دشمنانه عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد ومقامات این کشور را به برقراری رابطه مطلوب با ایران فراخواند.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، یکی از علمای شیعه لبنان در خطبه های نماز عید فطر که روز گذشته در مسجد امام حسین (ع) منطقه برج البراجنه برگزار شد از ادامه بحران در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: دولت نسبت به وضعیت کنونی بی تفاوت است، آشوب همه کشور را فراگرفته و هیچ اقدامی برای پایان دادن به این وضعیت انجام نمی گیرد. دولت نمی داند چگونه به این بحران پایان دهد و شاهد آن هستیم که مسؤولان توپ را به میدان دیگران انداخته و به اتهام زنی علیه یکدیگر می پردازند.

 

وی افزود: ما در مرحله خطرناکی قرار داریم و فتنه و خونریزی همه جوامع عربی و اسلامی را فراگرفته است. در حالی که قدس به صحنه ساخت شهرک های صهیونیستی مبدل شده است، برخی از حکام عرب به جزئی اساسی از کشتار و فتنه در کشورهای اسلامی خصوصا سوریه تبدی یافته و خون مسلمانان را در جهت تحقق مصالح واشنگتن جاری می سازند.

 

شیخ  احمد قبلان جهان اسلام را از ارتکاب اشتباه خصوصا در زمینه لبنان برحذر داشت و تاکید کرد: از مسلمانان جهان می خواهم از بروز اشتباهاتی که منجر به ریختن خون مردم و بازیچه قرار گرفتن سرنوشت کشورهای اسلامی خصوصا لبنان به شدت پرهیز کنند، وضعیت و شرایط لبنان به گونه ای است ضربات بزرگی بر اثر هر اشتباه به آن وارد می شود.

 

این عالم شیعه ربوده شدن زائران لبنانی در سوریه را با هدف کشیده شدن بحران به لبنان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه لبنان شریک سوریه به شمار می آید ربوده شدن زائران لبنانی با هدف کشیده شدن بحران از سوریه به این کشور انجام گرفته است و هر عکس العملی که مردم در خیابان ها نشان دهند به فاجعه بار شدن اوضاع منجر می شود. آمریکا تلاش می کند بر لبنان تسلط یابد، ما حمایت قاطع خود را از لبنان مقاوم اعلام می کنیم و نسبت به پروژه آمریکا برای از هم گسیختن امت اسلامی و درگیر کردن مسلمانان در فتنه های مذهبی و طایفه ای که متاسفانه از سوی مزدوران عرب و ترک و عبری آمریکا انجام می گیرد، هشدر می دهیم.

 

وی از مواضع دشمنانه عربستان با ایران به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خصوصا عربستان سعودی می خواهیم به مواضع دشمنانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران پایان داده و فورا نسبت به صلح و همکاری و از بین رفتن اختلافات با این کشور اقدام کند تا ثبات در منطقه حاصل شده و امت اسلامی در مسیر قدرت و عزت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قبلان دولت لبنان را به تلاش برای آزادی افراد ربوده شده در سوریه فراخواند و تصریح کرد: دولت لبنان باید مسؤولیت خود را در قبال این افراد به خوبی انجام دهد و از هیچ تلاشی برای آزادی آنان دریغ نکند، لبنانی ها، سوری ها، ترک ها و همه کسانی که در این مسأله دست دارند باید از پیامدهای ادامه بازداشت افراد ربوده شده برحذر باشند./980/ب902/ک

ارسال نظرات