۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۳۳۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اجلاس جنبش عدم تعهد نمایش قدرت سیاسی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: استقبال سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها برای حضور فعال در این اجلاس موجب شده تا این اجلاس به نمایش قدرت و نفوذ سیاسی ایران در مجامع بین المللی تبدیل شود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در تهران، اظهار داشت: هفته آینده یکی از بزرگ ترین رویدادهای تاریخ سیاسی کشور رقم خواهد خورد.

 

وی با بیان این‌که علیرغم توطئه های دشمنان، تمام نگاه‌ها به سمت ایران دوخته شده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به مرکز سیاسی منطقه و بین الملل تبدیل شده، همین امر موجب نگرانی های گسترده آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب بوده است، چراکه ریاست این جنبش به ایران محول خواهد شد.

 

امام جمعه اردبیل افزود: : این جنبش مسؤولیت خطیری در اجلاس تهران بر عهده دارد، چرا که مظلومان دنیا به این جنبش چشم دوخته اند مظلومانی که بر این باورند نمی توان دنیا را با حق ویژه برای زورگویان اداره کرد، البته کشورهای مستضعف عالم از ریاست ایران در این اجلاس استقبال کرده و امیدوار هستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری نقش ایران در معادلات سیاسی جهان را غیرقابل انکار دانست و گفت: موضوع ریاست ایران در این جنبش برای سه سال آینده به دغدغه برای نظام سلطه تبدیل شده است، غرب نگران آن است که حقانیت ایران در موضع هسته ای بار دیگر نظام سلطه را رسوا کند.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: استقبال سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها برای حضور فعال در این اجلاس موجب شده همگان شاهد شکست سیاست غرب در انزوای سیاسی ایران باشند، در حقیقت این اجلاس نمایش قدرت و نفوذ سیاسی ایران نه تنها در منطقه بلکه در مجامع بین المللی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: منظور آمریکا از اجماع جهانی، چند کشور سلطه‌گر و استمارگر است، چراکه اغلب  کشورهای جهان عضو جنبش غیر متعهدها هستند، به عبارت دیگر دوران زورگویی و انحصارطلبی در مدیریت جهانی به سر آمده و بایستی تمامی ملت ها در این مساله نقش داشته و سهیم باشند.

 

وی با تاکید بر این‌که ترس و واهمه اصلی غرب از ارتقای موقعیت ایران در مذاکرات هسته ای، با مهر تائید و حقانیت و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است، اظهار داشت: آمریکا ترس دارد که اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران طرح تازه ای ارائه کند که به ضرر آنان تمام شود.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خود با تاکید بر این‌که توطئه های دشمنان نظام اسلامی تمامی نخواهد داشت، گفت: ملت و دولت ایران در طول 33 سال گذشته همواره با انواع توطئه، فتنه، ترور، کارشکنی، تبعیض و زورگویی غرب برای براندازی نظام اسلامی رو به رو بوده، اما دیگر دوران زورگویی و سلطه گری به پایان رسیده است.

 

وی با اشاره به تلاش غرب برای نشان دادن تصویری خشن و نامطلوب از جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان، تصریح کرد: برخلاف خواست دشمنان و به لطف و عنایت الهی آرمان های اصیل انقلاب اسلامی در سراسر جهان گسترش یافته است و حضور دو هزار خبرنگار از کشورهای مختلف برای پوشش خبری این اجلاس در تهران بر تمام یاوه گویی ها غرب خط بطلان خواهد کشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با تاکید بر این‌که سازمان ملل متحد بایستی در خصوص مسائل مختلف بی طرف و با توجه به مصالح بین المللی ورود داشته باشد، گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در چند هفته اخیر هیاهوی گسترده ای مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران به راه انداخته، دبیرکل سازمان ملل هیج موضعی از خود نشان نداده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این جنجال رژیم صهیونیستی کاملا مغایر با موازین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است، اما دبیرکل هیچ موضع مخالفی با این هجمه های تبلیغاتی نداشت؛ چگونه است که آقای بان کی مون در قبال سخنان رییس جمهور کشورمان سریعا موضع گیری کرده و گفته هیچ کشوری حق ندارد با زبان تهدید با کشور دیگری سخن گوید.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که مجامع بین المللی ماهیت اصلی خود را از دست داده اند، تصریح کرد: سوابق سازمان ملل متحد نشان می دهد که این سازمان نه تنها در برابر زورگویی ها و برافروختن آتش جنگ از سوی کشورهای نظام سلطه علیه کشورهای ضعیف، عاملی بازدارنده نیست بلکه خود تشویق کننده به این جنایات و نابرابری هاست.

 

وی در پایان با اشاره به کمک های مردم استان اردبیل به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بایستی با تداوم ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی، در تسکین آلام مردم حادثه دیده، سهم بسزایی داشته باشیم./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات