۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۸۵۴

چند خبر فرهنگی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ دبیر قرارگاه قرآنی اداره اوقاف فجر گفت: در راستای برنامه ریزی بهتر و جامع تر طرح تربیت حافظ قرآن کریم مشهد مقدس در پنج محور دنبال می شود.
اخبار کوتاه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام علی رفعتی، دبیر قرارگاه قرآنی اداره اوقاف فجر بیان داشت: اداره اوقاف فجر جهت طرح تربیت حفظ قرآن در پنج محور فعالیت می نماید و در هر محور یکی از بقاع متبرکه یا مراکز قرآنی به عنوان مرکز درنظر گرفته شده است.
 
حجت الاسلام رفعتی اضافه کرد: محور فریمان با مرکزیت امامزاده سید نظام الدین، محور سرخس با مرکزیت تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، محور احمدآباد با مرکزیت مرکز فرهنگی قرآنی اباصلت، محور رضویه با مرکزیت میامی و مرکز فرهنگی قرآنی امامزادگان تبادکان به عنوان مرکز محور تبادکان در نظر گرفته شده است.
 
دبیر قرارگاه قرآنی اداره اوقاف فجر گفت: نمایندگانی ازاین محورها اعضای ستاد اصلی قرارگاه قرآنی فجر را تشکیل می دهند.
 
حجت الاسلام رفعتی عنوان کرد: در محور احمدآباد ستاد قرآنی متشکل از بخشدار، شورای بخش، نماینده دهیاران، روحانیون، بسیج، آموزش و پرورش و اداره اوقاف تشکیل شده است.
 
دبیر قرارگاه قرآنی اداره اوقاف فجر خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات ستاد تعیین 12 رابط برای اعزام به 60 روستا بود تا ثبت نام طرح تربیت حافظ را انجام دهند.
وی همچنین گفت: به تمام دهیاران ابلاغ شده است که در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
 
تشکیل نخستین کلاس طرح تربیت حافظ در امامزادگان تبادکان
 
حجت الاسلام رفعتی اظهار داشت: نخستین کلاس طرح حفظ مشهد با حضور 60 نفر از دختران در امامزادگان تبادکان برگزار شد.
وی با بیان اینکه این کلاس در رده سنی 7 تا 12 سال می باشد، گفت: این یکی از بهترین و باشورترین کلاس ها در استان است و امیدواریم کلاس همین طور ادامه داشته باشد.
 
وقف جدید جهت احداث مدرسه ومسجد در نیشابور به ثبت رسید
 
خیر نیکوکار، سید باقر پور حسینی، ششدانگ دو قطعه زمین از املاک خود از پلاک های 161 و9 فرعی از پلاک 14 اصلی را به مساحت2337 متر مربع وقف ساخت مدرسه، مسجد ومغازه تجاری در بخش 14 نیشابور واقع در گذر علیخان آباد کرده است.
 
همچنین وقف دیگری شامل قطعه زمین پلاک 161 جهت احداث مسجد «محمد رسوالله وعلی ولی الله» واحداث مغازه تجاری که هزینه های مسجد از محل عواید آن تامین گردد وقف شده وقطعه زمین پلاک 9 فرعی جهت احداث مدرسه که از محل عواید آن در جهت ترویج فرهنگی قرآنی در مدرسه احداث شده استفاده خواهد شد.
 
دو وقف جدید جهت مساعدت به تازه مزدوجین در روستای صومعه نیشابور به ثبت رسید
 
سید محمد فتحی، مسوول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امرو خیریه خراسان رضوی گفت: دو فقره وقف جدید توسط خیرین نیکوکار روستای صومعه نیشابوربه ثبت رسید.
 
وی افزود: چهار سیر مشاع از مدار 10 سهم مزرعه وقنات امین آباد از پلاک17 اصلی بخش 5 نیشابور واقع در روستای صومعه بخش مرکزی به ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال برای هزینه دارو ودرمان افراد بی بضاعت و کمک و مساعدت به تازه مزدوجین وکمک و مساعدت به یتیمان بی سرپرست و مستمندین توسط فاطمه صومعه وقف شد.
 
فتحی همچنین اظهار داشت: دیگر وقف انجام شده دوقسمت مشاع از ده قسمت مشاع از هشت سیر مشاع از مدار 10 سهم مزرعه وقنات امین آباداز پلاک17 اصلی بخش 5 نیشابور واقع در روستای صومعه بخش مرکزی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال برای هزینه دارو ودرمان افراد بی بضاعت وکمک ومساعدت به تازه مزدوجین وکمک ومساعدت به یتیمان بی سرپرست ومستمندین توسط احمد علی نجفی وقف شد.

 

گفتنی است هفتمین آزمون دوره های آموزش معارف مهدویت ویژه خواهران در مشهد مقدس ، دهم شهریور ماه جاری با حضور 350 نفر از خواهران حوزوی و دانشگاهی در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) ساعت 8:30 برگزار خواهد شد.

 
هفتمین آزمون ورودی آموزش معارف مهدویت خواهران در مشهد برگزار می شود
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدجعفرموسوی نسب، پیرامون برگزاری هفتمین دوره آموزش معارف مهدویت گفت: در این دوره بیش از 500 نفر ثبت نام کردند، که بخشی از این شرکت کنندگان در دوره های مقدماتی معارف مهدویت حوزه شرکت کردند که از آزمون کتبی معاف خواهند بود و فقط از طریق مصاحبه وارد دوره های تربیت مربی خواهند شد وفقط 350 نفر از خواهران در آزمون کتبی شرکت خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: متقاضیان شرکت کننده دراین دوره پس از آزمون کتبی، کسانی که حائز رتبه شوند، مصاحبه خواهند شد و از طریق مصاحبه و آزمون وارد دوره های تربیت مربی خواهند شد.
 
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، با بیان اینکه فقط 60نفر دراین دوره پذیرش خواهند شد ، افزود: هدف از پذیرش دوره های تربیت مربی این است که خلاء هایی که در عرصه مهدویت وجود دارد با تربیت نیروی انسانی بتوانیم این کاستی ها را بر طرف کنیم و در عین حال ما بتوانیم محققان و مدرسان بهتری در این عرصه به جامعه معرفی کنیم و تا جامعه حوزوی و دانشگاهی و عامه مردم با معارف ناب مهدویت آشنا شوند.
 
وی در ادامه از برگزاری دوره آشنایی با معارف مهدویت با حضور بیش از 100 نفر از خواهران حوزوی و دانشگاهی خبر دادو افزود: در کنار دوره تربیت مربی ، این دوره برگزار خواهد شد برای کسانی که فرصت شان در هفته کمتر است، در طول سال بعد از ظهر های جمعه برنامه ریزی شده است که بعد از پذیرش در آزمون و مصاحبه در این دوره پذیرش خواهند شد.
 
موسوی نسب اظهار داشت: دوره های آشنایی با معارف مهدویت در 100 جلسه و دوره تربیت مربی در 200 جلسه برگزارخواهد شد .
 
وی یادآور شد: فراخوان ثبت نام دوره تربیت مربی برادران در نیمه دوم شهریورماه سال جاری همراه با آغاز سال تحصیلی حوزه خواهد بود و در اوایل مهرماه آزمون و مصاحبه برگزار خواهد شد.
/930/د101/س 
 
 
 
 

 

ارسال نظرات