۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۱۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

اجلاس نم از هر لحاظ در جهت منافع جهان اسلام بوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: اجلاس جنبش عدم تعهد از هر لحاظ در جهت منافع ملی، منطقه‌ای و بین المللی جهان اسلام بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به شانزهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: برگزاری این اجلاس در اوج تهدیدات و تحریم‌های غرب علیه ایران، پیام روشن شکست توطئه های دشمنان را دارد.

 

وی با بیان این‌که اجلاس جنبش عدم تعهد از هر لحاظ، در جهت منافع ملی، منطقه‌ای و بین المللی جهان اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: ریاست سه ساله ایران بر این جنبش، به یقین اثار و برکات مهمی در عرصه های فراملی به دنبال خواهد داشت، غرب بایستی منتظر تبعات گستره‌ای از تحریم ایران در اروپا و آمریکا باشد.

 

امام جمعه مراغه خواستار بهره‌مندی دستگاه دیپلماسی کشور از فرصت‌های سیاسی و رایزنی‌های مختلف با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در جریان برگزاری ان اجلاس بین المللی شد و گفت: با استفاده از این موقعیت و مدیریت مناسب، می تواند نتایج مثبتی را از این اجلاس عاید کشور شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم آغاز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: ایشان با تأکید بر حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خود، خواستار رأی‌گیری از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تعیین حکومت خود شدند.

 

وی تصریح کرد: همانطور که معظم‌له فرمودند؛ فلسطین متعلق به فلسطینى‌ها است و ادامه‌ اشغال آن، ظلمى بزرگ، تحمل‌ناپذیر و خطرى عمده براى صلح و امنیت جهانى است، همه‌ى راه‌هایى که غرب براى حل مسأله‌ فلسطین پیشنهاد کرده و پیموده‌، غلط و ناموفق بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که رهبر انقلاب اسلامی با سخنان روشنگرانه خود، مسأله فلسطین را در صدر مذاکرات و سخنان اجلاس قرار دادند، گفت: ایشان در پیشنهادی فرمودند؛ همه‌ فلسطینى‌ها، چه ساکنان کنونى آن، و چه کسانى که به کشورهاى دیگر رانده شده و هویت فلسطینى خود را حفظ کرده‌اند، اعم از مسلمان و مسیحى و یهودى، در یک همه‌پرسىِ عمومى، با نظارتى دقیق و اطمینان‌بخش شرکت کنند و ساختار نظام سیاسى این کشور را انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به بازتاب گسترده سخنان رهبری در شبکه های مختلف بین‌المللی گفت: پخش رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این اجلاس به صورت زنده از 40 شبکه در جهان، سخنان دل آن هایی بود که نتوانستند این گونه و با این صلابت در برابر استکبار جهانی سخن بگویند.

 

وی نتایج اجلاس غیرمتعهدها در تهران را بسیار مهم و جریان‌ساز دانست و با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری این اجلاس تصریح کرد: حضور دبیرکل سازمان ملل، رییس شورای امنیت، سران کشورها و نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو این جنبش، نقشه صهیونیزم بین الملل را خنثی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که نتایج اجلاس عدم تعهد می‌تواند در کاهش میزان تحریم‌های غرب علیه کشورمان مؤثر باشد، افزود: حضور تیم‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس به یقین برکات فراوانی برای کشورمان خواهد داشت./935/پ202/س

 

ارسال نظرات