۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۷۳۹۱

بحران اقتصادی و مساله بیکاری؛ اهرم فشار دو کاندیدای انتخاباتی ایالات متحده

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای جمهوریخواهان با اشاره به آمار بیست و سه میلیونی افراد بیکار، اوباما را به صراحت متهم کرد که در حل مساله بیکاری ناتوان بوده است.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه فرانس 24، میت رامنی کاندیدای جمهوریخواهان که روز گذشته در اردوی افتتاحیه فصل جدید مدرسه فوتبالی در اوهایو شرکت کرده بود، اعتراف کرد مشکلات اقتصادی و بیکاری مهم ترین مساله ای است که باید بدان پرداخته شود.


وی با اشاره به اینکه هم اکنون در ایالات متحده 23 میلیون بیکار وجود دارد، از ورزشکاران حاضر در این همایش پرسید: اگر 23 میلیون نفر در تیمی ورزشی حضور داشته باشند و امتیاز تیم آنها صفر باشد، آیا زمان آن فرا نرسیده است که مربی جدیدی رهبری تیم را به عهده گیرد؟


در ابتدای این سخنرانی، این کاندیدای ریاست جمهوری به صراحت در مذمت اوباما سخن گفت و او را رییس جمهوری خواند که قول های زیادی داده است اما بسیاری از آنها را به انجام نرسانده است.

 

وی با اشاره به تعهداتی که اوباما درباره افزایش مشاغل بیشتر داده بود، خاطر نشان کرد: اتفاق تازه ای در اقتصاد رخ نداده است.


همزمان در همین روز، اوباما نیز در کلرادو  به سخنرانی پرداخت و با تصریح به پروپاگاندایی که رامنی علیه او برپا کرده است، تاکید کرد او حتی "یک ایده ساده" برای برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی ارائه نداده است./9161/ت302/ع

ارسال نظرات