۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۵۹۲
عبدالله سعید؛

دانشمند مسلمان استرالیایی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ عبدالله سعید از محققان و مدرسان دانشگاه ملبورن صبح امروز از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بازدید کرد.
مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي - نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله سعید از محققان و مدرسان دانشگاه ملبورن به همراه مارک اینس براون سفیر استرالیا درایران صبح امروز از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید   پروفسور عبدالله سعید از نزدیک با فعالیت‌ها و اقدامات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور آشنا شد و از روند اجرایی این مرکز علمی و پژوهشی دیدن کرد.

وی در این بازدید به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه ملبورن و جامعه مسلمانان استرالیا پرداخت و گفت: جامعه اسلامی مسلمانان در استرالیا پانصد هزار نفر هستند و 2 درصد از جمعهیت استرالیا را تشکیل می دهند.

سعید ادامه داد: جامعه مسلمانان استرالیا جمعیتی متنوع و فعال هستند و 36 درصد از این جمعیت نسل دوم هستند که از سیستم آموزشی استرالیا استفاده می‌کنند که در آینده رهبران جامعه اسلامی استرالیا خواهند بود.

استاد دانشگاه ملبورن افزود: بستر مدیریتی موجود در استرالیا این فرصت را در اختیار مسلمانان قرار داده تا مراکز اسلامی را تأسیس کنند و از این فضا برای حفظ و گسترش فرهنگ اسلامی بره برداری کنند.

وی اضافه کرد: چهل مدرسه اسلامی در مقطع ابتدایی و متوسطه در استرالیا در حال فعالیت هستند که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و مورد حمایت دولت استرالیا هستند.

سعید با اشاره به این‌که از حدود پنجاه سال گذشته مراکز آموزشی از سوی مسلمانان تأسیس شده است، ابراز کرد: این مراکز کار برنامه ریزی و تربیت جوانان برای آینده جامعه اسلامی را بر عهده دارند.

استاد دانشگاه ملبورن با بیان این‌که در دانشگاه‌های اسلامی استرالیا دروس مطالعات اسلامی، زبان عربی و ادبیات فارسی تدریس می‌شود، اظهار داشت: دانشجویان مسلمان و غیر مسلمان در این دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی در پایان خواستار تبادل فکر و اندیشه میان مراکز علمی ایران و استرالیا شد و گفت: این همکاری ها باید گسترش پیدا کند و هر دو کشور در زمیه علوم اسلامی با یکدیگر تعامل داشته باشند./927/پ202/ن

ارسال نظرات