۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۷۲۸
منتشر شد؛

وی‍‍ژه نامه سالروز ارتحال آیت الله طالقانی در پایگاه الکترونیکی مرکز رسیدگی به امور مساجد

خبرگزاری رسا ـ وی‍‍ژه نامه سالروز ارتحال آیت الله طالقانی جهت استفاده ائمه جماعات و عموم مردم در پایگاه الکترونیکی مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد.
آيت الله طالقاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وی‍‍ژه نامه سالروز ارتحال آیت الله طالقانی جهت استفاده ائمه جماعات و عموم مردم در پایگاه الکترونیکی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نشانی www.masjed.ir منتشر شد.

این وی‍ژه نامه حاوی «برش هایی از زندگی مرحوم آیت الله طالقانی» «منش و کردار آیت الله طالقانی که قرن ها ماندگار است» «مسجد هدایت پایگاه روشنفکری مذهبی» و «خاطراتی از فرزند آیت الله طالقانی» می‌باشد.

آیت الله طالقانی که لقب ابوذر زمان را گرفته، منش و کرداری در خور داشت و هر سال در سالروز وفات وی فرصتی دوباره دست می دهد تا به مرور برش هایی از زندگی این مجاهد نستوه بپردازیم.

اندیشه های نو، بازتاب رهایی فکر از تلقینات و تعصباتی است که پیش از این بر اساس نوع نگرش و تربیت والدین و اطرافیان فرد شکل می گیرد، تعصباتی که رها شدن از آنها برای بازپردازش ذهن مرحله ای بسیار دشوار به شمار می رود. با این همه گذراندن این مرحله یکی از اساسی ترین اصول پرداخت فلسفی به جهان پیش روست چرا که پیش فرضهای ذهنی نمی تواند ایده های نوین را به درستی مورد قضاوت قرار دهد.

آیت الله سید محمود طالقانی به عنوان یکی از بزرگترین و برجسته ترین روحانیان روشنفکر ایرانی نیز با همین دیدگاه به سمت درس و بحث رفت...

 لازم به ذکر است، نوزدهم شهریور ماه سالروز ارتحال آیت الله طالقانی است. /959/د102/ص

ارسال نظرات