۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۴۷۶
مدیرعامل خبرگزاری رسا تاکید کرد؛

ضرورت حضور مؤثر و فعال طلاب در عرصه‌ رسانه‌

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خبرگزاری رسا بر ضرورت حضور مؤثر و فعال طلاب در عرصه‌های رسانه‌ای تاکید کرد و گفت:‌ اگر طلبه امروز با مسائل و جریانات روز جامعه آشنایی نداشته و تحلیل درستی نداشته باشد، شبهات او را فرا خواهد گرفت.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا صبح امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی آشنایی با مبانی خبرنویسی که با حضور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل همراه بود، اظهار داشت: ضرورت حضور روحانیت و طلاب مستعد در عرصه‌های خبری و رسانه‌ای امری غیرقابل اجتناب است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: آن امام همام در حدیثی می فرمایند؛ «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» بدین معنا که اگر آگاه به زمان و مسائل روز جامعه خود نباشید، اسیر فتنه‌های دشمنان خواهید بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند که بایستی اهل تحلیل باشید.

 

حجت الاسلام محققی ادامه داد: اگر طلبه امروز با مسائل و جریانات روز جامعه آشنایی نداشته و تحلیل درستی نداشته باشد، شبهات او را فرا خواهد گرفت، البته طلبه‌ای که وارد عرصه رسانه‌ای و خبری می‌شود، بایستی یک قدم جلوتر از این مسائل باشد، چراکه به دنبال اطلاع‌رسانی است.

 

مدیرعامل خبرگزاری رسا ضرورت حضور مؤثر و فعال طلاب در عرصه‌های رسانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دیدگاه مقام معظم رهبری اصحاب و اهالی رسانه سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، از این رو داشتن تحلیل درست و مناسب از وضعیت خودی و دشمن برای اهالی رسانه امری حیاتی و مهم است.

 

وی تصریح کرد: اگر دوست را از دشمن نشناسیم، با کسانی دوستی خواهیم کرد که دشمنان حقیقی ما هستند، به عبارت دیگر دوست‌شناسی به همان اندازه مهم است که دشمن شناسی ضرورت دارد، حال تکلیف آن است که برای مقابله با هجمه فرهنگی و رسانه‌ای دشمن با ابراز رسانه‌ای وارد میدان شویم.

 

حجت الاسلام محققی در ادامه روحانیت را مدافع و مرزبان اعتقادات اصیل دینی ملت در برابر هجمه رسانه ای دشمنان دانست و افزود: وجوب دفاع امری عقلی است، از سوی دیگر دفاع بایستی متناسب با هجوم باشد، بی تفاوتی نسبت به هجمه همه جانبه دشمنان و اکتفا کردن به روش های سنتی آسیب زا است.

 

وی تاکید کرد: اگر امروز دشمن با بکار گیری ماهواره ها و سایت های اینترنتی علیه ما حمله می کند، ما نیز باید دفاع خود را متناسب با نوع حمله قرار دهیم و در آیات قرآن و روایات نیز لزوم دفاع در برابر دشمن تصریح شده است.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا بهترین رسانه ها را رسانه هایی دانست که در دل دشمن ارعاب ایجاد می کنند و در راستای نشر و تبلیغ دین گام بر می دارند و تصریح کرد: ما به دنبال گسترش نوع فعالیت رسانه ای این خبرگزاری هستیم و فعالیت خود را در سایر عرصه های رسانه ای نیز دنبال خواهیم کرد.

 

همچنین مرتضی شفیعی مسؤول دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا در سخنانی به تشریح اهداف این دوره آموزشی پرداخت و از همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اردبیل در برگزاری این دوره آموزشی دو روزه تقدیر کرد.

 

گفتنی است، دوره آموزشی سواد رسانه‌ای و آشنایی با مبانی خبرنویسی صبح امروز با حضور و سخنرانی مدیرعامل خبرگزاری رسا و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در مدرسه علمیه میرزاعلی‌اکبر شهر اردبیل آغاز شد./935/پ202/ج

ارسال نظرات