۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۱۱۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

علم بدون تقوا حجاب است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علم بدون توجه به مسأله مهم تقوا را حجاب خواند و گفت: اگر فردی تنها به دنبال افزایش علم باشد و هیچ توجهی به معنویت نکند به همان مقدار که علمش افزایش می‌یابد از خدا دورتر می‌شود.
آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قم که پیش از ظهر امروز در سالن شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خواستار توجه مردم به این روز پربرکت شد و گفت: باید مراکز علمی و حوزه‌های علمیه در مسائل معنوی از این بانوی ارجمند استفاده کنند و این روز را بزرگ بشمارند.

علم همراه معنویت مفید است

این استاد خارج فقه و اصول، دانشگاه قم را یکی از مراکز مورد توجه بزرگان دانست و ابراز داشت: مرحوم والد ما و آیت الله قاضی در تأسیس این دانشگاه تلاش‌های زیادی داشتند تا این مرکز در خدمت اسلام و انقلاب باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به بررسی ارزش علم پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمودند:«جوادترین فرد خداست و بعد از خدا من جوادترین افراد هستم و بعد از من جویندگان و ناشران علم جوادترین افراد در بین مردم هستند» 

وی ادامه داد: در روایت دیگری آمده است که خداوند پاداش یک عالم و معلم را که در جهت ترویج علم تلاش کرده را به اندازه یک امت واحده می‌دهد و این نشانگر جایگاه رفیع افراد جویای دانش و ناشران علم است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که تنها علم همراه با معنویت مفید است، تصریح کرد: اگر فردی تنها به دنبال افزایش علم باشد و هیچ توجهی به معنویت نکند به همان مقدار که علمش افزایش می‌یابد از خدا دورتر می‌شود.

وی با تاکید بر این که علم بدون تقوا حجاب است، گفت: باید هر قدر در علم و ابواب مختلف آن پیش می‌رویم خشیت الهی داشته و شاکر خداوند تبارک و تعالی باشیم.

دشمن درصدد از بین بردن قداست انبیا است

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه با محکوم کردن ساخت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر(ص) گفت: دشمنان برای تخریب دین در گذشته به نوشتن کتاب متوسل می‌شدند ولی امروزه مراکز فیلم‌سازی پروژه تخریب دین را به عهده گرفتند.

وی ادامه داد: برنامه دشمنان تنها تخریب پیامبر اسلام نیست، بلکه آن‌ها با ساخت فیلم‌های ضد شخصیت‌های مانند حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت آدم(ع) سعی می‌کنند تا عصمت و قداست انبیا(ع) را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان قبل از انقلاب با متحجر خواندن مسلمانان و بعد از آن با مورد شبهه قرار دادن حجاب، حکم ارتداد که یک حکم ضروری قرآن است در پی‌ نابودی اسلام برآمدند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: بعد از آن که دشمنان با برنامه‌های خود نتوانستند اسلام را نابود کنند؛ از این‌رو به شبهه‌پردازی جدید در مورد شخصیت پیامبر اکرم(ص) و این که قرآن کلام خدا نیست و تلقی شخصی ایشان بوده به اسلام حمله می‌کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی قرآن، پیامبر(ص) و دستورات قرآن را سه محور برنامه‌ریزی برشمرد و بیان داشت: ارزش دین اسلام توانایی پاسخگویی به تمام مسائل در همه زمان‌ها را دارد.

وی اضافه کرد: در مسأله شبیه سازی، تمام ادیان با حرمت خواندن آن به این مسأله پاسخ دادند در حالی که دقیق‌ترین و قوی ترین مقالات شبیه سازی توسط علما و بزرگان حوزه علمیه نوشته شد.

در دانشگاه‌ها به مسائل معنوی بیشتر توجه شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیامبر(ص) را یک انسان بسیار مقدس خواند و گفت: پیامبر به قدری قداست بالایی دارد که قرآن بلند صحبت کردن در نزد ایشان را نمی‌پذیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این مطلب که حوزویان و دانشگاهیان باید چشم خود را در مقابل تهاجم دشمن باز کنند، گفت:  باید دانشگاهیان به مسائل معنوی توجه داشته باشند و یک استاد نمی‌تواند بگوید که من تنها به تدریس خود می‌پردازم و به مسائل معنوی کار ندارم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در دانشگاه‌ها با برگزاری نشست‌ها به مسأله حجاب، عفاف و ارتداد توجه بیشتری شود تا بتوانند با تقدس‌زدایی دشمن مقابله کنند./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات