۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۶۶۰

اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات خراسان الزامی است

خبرگزاری رسا ـ جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با حضور مدیران استانی در دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد.
علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با حضور مدیران استانی صبح یک شنبه نهم مهرماه جاری در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد.


در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، حجت الاسلام صادقی، مسؤول دفتر و نماینده ولی فقیه در استان خراسان، سردار سید کاظم غیاثی، جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع)، موحدیان، فرماندار مشهد مقدس و جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداختند.

آیت الله علم الهدی در این نشست از مسأله بی حجابی به عنوان اهانت (دهن کجی) به پیغمبر و به اسلام تعبیر کرد و بیان داشت: مسأله حجاب مسأله ای کلیدی است و  حضرت آقا در دیدار با نمایندگان اجلاس خبرگان فرمودند «من نمی خوام بگویم که اولویت نخست ما حجاب و عفاف است ولی این مسأله، مسأله کلیدی است» بنابراین اگر حجاب رعایت نشود پرده دین و صلابت دین از بین می رود.

 

وی ادامه داد: اگر مجریان ما به مسأله عفاف و حجاب اعتقاد ندارند، باید از طریق مدیران بالاتر اقتدار را حاکم کنیم، بدین معنا که اگر آقای مدیر کلی به عفاف و حجاب اعتقاد ندارد، باید از سوی مقام بالاترش تذکر بگیرد و اگر باز هم عمل نکرد عزل شود.


امام جمعه مشهد با اشاره به نظام جامع آموزشی امر به معروف و نهی از منکر  اظهار داشت: این نظام باید ضمانت اجرایی داشته باشد و برای این طرح آیین نامه اجرایی باید نوشته شود تا طبق آن کارها پیگیری شود و در صورتی که مدیری از انجام آن خودداری کرد با آن برخورد شود.


غیاثی در بخش دیگری از این نشست در خصوص نظام جامع آموزشی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: تقریبا فعالیت 6 ماهه ای روی این طرح انجام شده و تا به امروز آموزش های متعددی انجام گرفته است، ولی جامعیت نداشته؛ از این رو این نظام جامع تهیه شد و در کنار طرح های سلبی و موضوعاتی از این دست، موضوعات آموزشی به عنوان یکی از اولیت ها در دستور کار قرار داده شده است.

وی اذعان داشت: طرح نظام آموزشی دارای دو بخش عمومی و تخصصی است و برای هر صنف و قشر موضوعی که مبتلابه آن هستند قرار داده شده است و نزدیک به 160 منبع ارزشی مورد وثوق را جمع آوری کرده ایم. اگر این طرح در زمان مقرر خودش انجام شود الگویی برای سطح کشور خواهد شد.


جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در این نشست گفت: ساختار نظام جامع آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، ساختاری ایجابی و در چهار محور آموزش، پژوهش، تبلیغات و رسانه است.


وی با اشاره به این که 21 دستگاه اجرایی در موضوعات آموزشی، تبلیغاتی و رسانه ای با ما در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: دو طرح مناسب در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به جمع بندی رسیده است، نخست طرح جامع تبلیغات و دیگر طرح جامع آموزش است که به صورت متمرکز و غیر متمرکز می باشد و باید همه دستگاه ها به آن بپردازند.

گفتنی است، در بخشی از این نشست سردار غفاری، معوان سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی از فرماندار مشهد مقدس در خواست کرد تا مدیرانی که از اجرای طرح عفاف و حجاب خودداری می کنند، معرفی شده تا دستور عزل آن ها صادر گردد./968/پ202/س

ارسال نظرات