۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۷۸۹

گسترش اعتراض‌ها به فیلم و کاریکاتورهای موهن ضد اسلامی در چند کشور

خبرگزاری رسا ـ‌ مسلمانان با برگزاری دور تازه‌ای از تظاهرات‌ در چند کشور، خشم خود را از ساخت فیلم ضد اسلامی و چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام ابراز کرده‌اند.
فيلم موهن

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ در پاکستان بیش از 5 هزار نفر از مردم با تظاهرات در شهر بندری کراچی شعارهای ضد امریکایی سر داده و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

معترضان پاکستانی خواهان تعطیلی تمامی دفاتر دیپلماتیک امریکا و فرانسه در کشورشان شدند و از دولت امریکا نیز خواستند دست‌اندرکاران تولید این فیلم موهن را مجازات کند.

در همین حال تظاهرات مشابهی نیز در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار شد که در آن معترضان به سوی سفارت امریکا راه‌پیمایی کرده و اقدام فوری دربرابر این فیلم موهن و کفرآمیز را خواستار شدند.

در ایران نیز حدود 5 هزار دانش آموز دختر با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف میدان آزادی در تهران مخالفت خود را با این فیلم ضد اسلامی اعلام کردند. دانش آموزان ایرانی بر ضد امریکا و رژیم اسرائیل نیز شعار دادند.

احساسات ضد غربی در جهان اسلام در هفته‌های گذشته در اعتراض به ساخت فیلم ضد اسلامی در امریکا و چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام در یک مجله فرانسوی، بیش از پیش افزایش یافته است.

کریستوفر استیونز، سفیر امریکا در لیبی به همراه 3 امریکایی دیگر 11 سپتامبر در جریان حمله به ساختمان کنسول‌گری امریکا در شهر بنغازی در لیبی جان خود را از دست دادند . این حمله پس از آن روی داد که گروهی از مردم لیبی بر ضد ساخت فیلم ضد اسلامی در امریکا در این شهر تظاهراتی برگزار کردند./902/د101/ک

ارسال نظرات